Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-17, 12:07
jonnaandersson jonnaandersson är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Reserutt i sommar

Hej!
Jag och min sambo planerar vår första båtluff i juli! Vi har planerat att vara borta ca 3 veckor och flyga med norwegian till santorini, och därefter åka till paros. Var på Paros ska man bo? Sen funderar vi på Donoussa i några dagar. Hur är det med boende där? Vågar man åka till en så liten ö utan att förboka något? Sen åker vi vidare till Amorgos som verkar vara en härlig ö, men också väldigt populär. Finns det boende där i slutet av juli och första dagarna i augusti?
Tacksam för alla svar och tips för 2 förstagångare!
Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 15:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Reserutt i sommar

Jag tycker bäst om Naoussa på Paros, dels för att det är en mysig by, dels för att det finns många fina stränder i närheten.

På Donoussa är utbudet på boende litet. Jag skulle nog bokat i förväg om jag åkte dit i juli.

Amorgos är populärt, men det känns aldrig som att där är mycket folk. Det går inte att jämföra med öar som Naxos, Paros och Santorini. Det finns boende i slutet av juli. Jag hade ändå bokat för att vara säker på att få bra rum med bra läge.
Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 19:56
jonnaandersson jonnaandersson är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010
Standard Reserutt i sommar

Tack för snabbt svar!
När man åker iväg första gången vill man ju vara lite på den säkra sidan och veta att man får boende...
Finns det några andra öar som rekomenderas? Det enda vi söker är god mat och fina stränder! Var på Naxos i somras och där trivdes vi bra, men hade varit kul att få besöka lite nya öar!
Vi funderar som sagt på att flyga till santorini och utgå därifrån, är det ett bra val när man ska ge sig ut första gången? Blir nervös bara jag tänker på Pireus..
Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 23:35
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Reserutt i sommar

Vi tycker det är bra att utgå från och man är ju redan "ute" när man kommer fram! Kan stanna om man vill när man kommer eller vara ett par dar innan man åker hem.
//Ingrid
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.