|
|||
|
|||
Samos igen!!
Hej på er!
Jag och min fru har varit på samos en gång tidigare, i sommar åker vi dit igen. Jag undrar vad det kostar att hyra vespa inne i Pythagorion stad? Har någon bra tips på utflykter? Vi har sett det mesta på södra sidan vid votslakia, men inte så mycket på mitten och östra delen av ön. Vi var på samos sist år 2002 längtar dit igen. Vi funderar även på att åka ut med någon båt, typ till Turkiet. Har någon bra tips på båtturer eller kanske övernattning på någon annan ö! Och kanske lite prisuppgifter på båtturer. Snart semester Micke o Bettan |
|
|||
|
|||
Sv: Samos igen!!
Hej
Jag funderar på att åka till votslakia i sommar,undrar om du har några tips att komma med.Hur är stranden ?Hur stor är byn?Vi har hittat ett hotell som heter Aspres och det står att det är en km till centrum men var ligger tavernorna och barerna?Alla kan ju inte ligga precis i mitten |
|
||||
|
||||
Allt ligger längs vägen eller stranden på väg till centrum i byn.
Läs gärna mitt resebrev från Votsolakia sommaren 2007. Hälsn, Anneli |
|
|||
|
|||
Det mest opplagte når det gjelder utflukter, er Patmos. Det går hydrofoil hver dag tidlig om morgenen fra Pythagorion og den returnerer om kvelden etter å ha vært via Kos og tilbake. Jeg tror overfarten tar en drøy time. Hvis du vil overnatte, går det også an å ta vanlig ferje om ettermiddagen noen dager.
|
|
||||
|
||||
Från Samos Stad går det båtar t.o.r. Turkiet varje dag. Mest folk åker på onsdagar då det är marknad i Kusadasi dit båten går.....
|
|
|