Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-30, 14:23
Izabella Izabella är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009
Standard Vad gäller vid köp av moppe i Grekland?

Hej,
Vet någon vad som gäller om man köper en moppe i Grekland såsom svensk men har tax.nr även i Grekland?
Svara med citat
Gammal 2010-04-30, 16:51
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Vad gäller vid köp av moppe i Grekland?

Varje år i januari går jag till polisen här och skriver på en ansökan om körtillstånd för det kommande året- " Adia kykloforias motopodilatou". Detta är en liten anteckningsbok som man får en stämpel i. Polisen vill att man har med ett kvitto från skattemyndigheten, det var visst nio euro ? Har glömt summan. Polisen vill sen ha sex euro . Man vill ha försäkringsbeskedet med, men har inte frågat efter mitt körkort hittills.

AFM-numret som man får hos skattemyndigheten är bra att ha eftersom det efterfrågas vid olika tillfällen. Om man vill köpa nån kapitalvara och dela upp summan krävs det alltid.

(Inte att blanda ihop med AMKA-numret som motsvarar svenska personnumret, och som är så nytt här i landet att många inte hört talas om det. Detta får man om man går till KEP - kommunernas informationscentral- om man är bosatt här. )
Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 07:02
Izabella Izabella är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Tack för snabbt svar! Vet du möjligtvis hur jag ska gå tillväga vid själva köpet? Köpehandlingarna... Gäller en 50cc vespa. Måste den registreras på ngt sätt?
Svara med citat
Gammal 2010-05-01, 09:12
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Det var min man som skötte detta, men den lilla körtillståndsboken från polisen har mitt namn och moppens data. Över 50 cc gäller annan skatt, det måste du nog fråga nån annan om. Alla har nummerplåt men vi behöver inte skattemärke eftersom våra moppar är under 50 cc.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:18.