Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Språk

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-18, 23:12
JessicaM JessicaM är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Språkresa?

Hejsan!

Jag funderar på att åka till Grekland på språkresa, ev. redan i höst beroende på om jag hinner få ihop pengar.. Jag undrar om det är någon här som kanske har varit på språkresa till just Grekland? Hur var det i så fall, var det värt pengarna osv? Tips på (bra) språkrese-arrangör? Något särskilt jag bör tänka på?
De arrangörer som jag har hittat är AppleLanguage, Avista samt Blueberryspråk. Avista hittade jag genom skolan i en katalog, så de borde väl vara seriösa/bra?

Förresten, har det lugnat ner sig i Grekland efter upploppen och dödsskjutningen? Jag har inte läst något mer om det i tidningen, så jag hoppas i alla fall att det har gjort det..

Tack på förhand.
M.V.H // Jessica
Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 11:12
trabala trabala är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Språkresa?

Omilo har språkkurser i alla fall:
http://www.angelfire.com/la/omilo/english.html
Svara med citat
Gammal 2009-05-12, 11:24
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Jeg har tatt Omilos intensivkurs i Nafplio. Med mindre man er nybegynner, starter opplegget med en test slik at lærerne vet hva den enkelte kan. Deretter deles man inn i klasser med maks fem-seks i hver klasse. Undervisningen var fra halv ti til halv to hver dag, med en halv times pause. Hjemmelekser fikk vi også. Nesten hver ettermiddag/kveld arrangerte Omilo utflukter, foredrag, fellesmiddager og så videre, hvor det var opp til den enkelte elev om man ville være med eller ei.
Opplegget var meget bra, med dyktige lærere og bra studiemateriell. Intensivkursene er som navnet sier veldig intensive, men man lærer mye på de to ukene.

Og ja, det har roet seg ned i Athen
Svara med citat
Gammal 2010-01-25, 08:22
Inger Inger är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hur gick det Jessica? Kom du iväg på nån kurs i Grekland? Är isf intresserad av att höra hur kursen var. Är sugen på att gå en sån i höst.
Inger
Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 00:04
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Hej,

Även jag funderar på en språkresa till Grekland. Tyvärr så tillåter inte mitt arbete att jag åker när jag vill, utan jag får åka när det är möjligt...

Nåväl, för att göra en relativt långdragen historia kort, så har jag för avsikt att delta i "The Athens centre" en skola som är godkänd av CSN för språkstudier i Grekiska. CSN är visserligen inte aktuellt för mig, men jag ser det som att de är relativt seriösa.
Jag har tagit reda på att de har kurser i Aten hela sommaren, plus att de har en enda stackars kurs på Spetses under sommaren! Kursen på Spetses tror jag var av den lite mer intensiva varianten, 20 timmar per vecka.
Avista samt Blueberry språk ordnar med resor till denna skola. Blueberry stoltserar dessutom med att de har värdfamiljer, ypperligt ur övningssynpunkt...

Jag tror det vore det optimala, men endast ett fåtal platser, och inga besked ännu om semester eller om företagets utbildningspolicy tycker att Grekiska är en bra idé...

/Grimm, som efter dagens styrelsemöte ser grekland närma sig med stormsteg...

Senast redigerad av grimm den 2010-02-05 klockan 00:06. Anledning: glömde att nämna arrangörer
Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 11:06
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av grimm Visa inlägg
CSN är visserligen inte aktuellt för mig
Om du är under 55 år har du rätt till bidragsdelen som är på 674 kr/vecka för heltidsstudier under minst tre veckor. Det vore dumt att inte använda sig av den möjligheten, tycker jag.
Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 20:45
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Om du är under 55 år har du rätt till bidragsdelen som är på 674 kr/vecka för heltidsstudier under minst tre veckor. Det vore dumt att inte använda sig av den möjligheten, tycker jag.
Hej,

Jo, under förutsättning att jag inte haft fulltecknad studietid numera, dvs, jag har kört slut på mina 240 veckors studier...

Men om du har kollat lite noggrannare på sistone, så skall jag definitivt slå en signal till min favoritbank.

/Grimm, som begärt in offerter idag...
Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 23:30
mariamaria mariamaria är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

jag har läst på athens center. Helt ok. lärde mig en hel del under 4 v mkt intensiva studier. lite väl jobbigt kan jag tycka pga en något gammalmodig pedagogik och mängder med hemuppgifter. mycket råplugg av verb och grammatik. seriösa lärare som verkligen gick in för sin uppgift att lära ickegreker grekiska.
Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 19:22
Stavros323 Stavros323 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Hej!

Jag ska ta en språkkurs med Anixi. Hittade dom på nätet och deras priser var mycket lägre. Man kan få studiemedel med dom också. har även hittat boende med dom. Kolla du med dom också om du funderar på att åka.
Svara med citat
Gammal 2010-05-02, 17:55
zelena zelena är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Stavros323 Visa inlägg
Hej!

Jag ska ta en språkkurs med Anixi. Hittade dom på nätet och deras priser var mycket lägre. Man kan få studiemedel med dom också. har även hittat boende med dom. Kolla du med dom också om du funderar på att åka.

Har du möjligtvis länk?
Svara med citat
Gammal 2010-05-03, 07:06
Stavros323 Stavros323 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Ja det har jag, www.anixi.eu/learngreek
Svara med citat
Gammal 2010-05-04, 21:13
zelena zelena är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Tack! Ska kika igenom lite
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:16.