|
|||
|
|||
Nyfiken på vädret
Den aktiva "vädertråden" från Chania, Kreta, har gjort mig nyfiken på hur vädret är just nu på Rhodos. Jag och tonårsönerna räknar nu ner dagarna tills den 25 april när vi flyger neråt, för en vecka i Kallithea. Någon som Rhodosbo eller Rhodosresenär som har färska förstahandsuppgifter?
|
|
|||
|
|||
Sv: Nyfiken på vädret
Just nu har vi runt 20 grader i solen men vinden är kylig. Kvällarna är kalla så man behöver jacka.....
Åsa |
|
||||
|
||||
Då får vi hoppas att vädret blir varmare snart! Men det ska nog ordna sig på en o en halv månad......för mig då. Hade ju inte tänkt packa jacka precis, men Lovis; du kanske får tänka på det. Frysa på kvällen är inte kul.
|
|
|||
|
|||
Brrr! 20 grader i solen låter ganska svalt. Det kan nog till och med jag skryta med här nere i Malmö. Ja, ja får väl hoppas att det hinner på sisådär 20 grader i skuggan tills vi kommer ner om 12 dar.
Tack så hemskt mycket för info! |
|
||||
|
||||
En kompis till oss som bor på Rhodos ringde idag och, som vanligt, frågade jag om vädret. Solsken och 23 grader varmt berättade han. Vi åker den 25 april (om flygen går) för en vecka på Sunwing Kalithea och ska till Nikos och hans familj på måndag för middag hemma hos dem. Ska bli fantastiskt kul att både se Rhodos och våra vänner igen. 3 år sedan sist.
För 21 år sedan badade jag på Tsambika på julafton, så nog ska det gå att bada i havet i slutet på april. Vi är ju svenskar/finnar och har en vana av lite kyligare badvatten. |
|
|||
|
|||
Tack för aktuell info. Då ska vi på exakt samma ställe, samma dag. Vi reser från Sturup. Ja förutsatt att vi inte askar inne.
|
|
||||
|
||||
Låt oss hoppas!!!
|
|
|||
|
|||
Jag tycker helt enkelt att vi bestämmer att våra flyg SKA gå. Så det så!
|
|
|||
|
|||
27 grader idag!
|
|
||||
|
||||