Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-05-01, 14:54
Glaross avatar
Glaros Glaros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2009
Ort: Huskvarna
Inlägg: 8
Standard Boende sifnos

Hej alla!
Nu börjar vi få lite resfeber inför sommarens öluff. Vi beräknas komma till sifnos i början på juni. Då vi inte har varit där tidigare funderar vi på vilken ort vi ska välja. Faros verkar mysigt men är det för lungt? Man vill ju inte ha det helt öde på kvällarna.Platy Gialos verkar också trevligt, eller är Kamares att föredra? Står det rumsuthyrare från Faros och Platy Gialos i hamnen eller bör man boka i förväg?
Vi är 2 vuxna och stannar ungefär en vecka på sifnos.
Mvh
Lotta och Thomas
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-05-02, 00:07
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 087
Standard Sv: Boende sifnos

Vi föredrar numera boende i Kamares men då åker vi med två barn så det är en viss skillnad. I Sifnos är det lugnt men jag tror ändå inte att det blir helt öde på kvällarna, förra sommaren då vi hälsade på där så var det en hel del (bland annat svenskar) folk som bodde där men det är några år sedan vi senast bodde i Faros.
Då det gäller rumsuthyrare så finns det inga sådana på Sifnos, det finns ett flertal resebyråer som hjälper till med boende så det är bara att gå in till en av dem om ni inte vill söka på egen hand.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-05-04, 10:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 660
Standard Sv: Boende sifnos

Som Janérik skriver är det bästa att bo i Kamares om ni önskar lite liv och rörelse. Faros är väldigt lugnt, det finns ingen egentlig by att strosa runt i, kvällarna tillbringas på någon av tavernorna i byn, eller vid någon av de närliggande stränderna. Man kan också ta bussen upp till huvudstaden Apollonia och äta där, det är jättemysigt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-05-06, 21:15
lina lina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: goteborg\palio faliro, athen
Inlägg: 33
Standard Sv: Boende sifnos

Eller varför inte bo vid Apollonia eller någon av byarna mitt på ön? Det är lätt och billigt att ta sig till alla stränder med buss, man riskerar inte att fastna i Kamares (definitivt inte den bästa stranden på ön...) och det är lite trevligare på kvällen! Och även om man väljer att bo i någon av Apollonias grannbbyar är det inte mer än några minuters promenad dit!
Jag har själv för det mesta bott i någon av de större byarna, och om det inte bara är en strandsemester man är ute efter tycker jag det är ett bra alternativ då det kan bli lite väl tomt på i strandbyarna på kvällarna.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-05-06, 21:26
Marielous avatar
Marielou Marielou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 100
Standard Sv: Boende sifnos

Hej

Samtliga de orter du nämner är mysiga men Faros ligger lite utanför allfartsvägarna. Jag har bott i Platys Gialos och stormtrivdes. Stranden är härlig och det finns ett par små serveringar. Det är inga problem att ta bussen upp till Apollonia på kvällarna för att äta och för att strosa i de mysiga gränderna.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT