|
|||
|
|||
Fotbolls VM
Någon som vet eller tror sig veta var bästa stället för att se fotbolls VM är? Vart går alla greker och ser deras matcher? Finns det några större barer eller kommer det att finnas visningar utomhus?
|
|
||||
|
||||
Sv: Fotbolls VM
Bäst är att se och uppleva VM på plats nere i Sydafrika .
I Grekland kommer de flesta barer och restauranger med TV att visa matcherna. Har befunnit mig i Grekland i samband med stora mästerskap tidigare och just fotbollsmatcherna används flitigt för att dra folk till barerna. Upplevde VM-90 på Kos, EM-92 på Cypern, VM-94 på Cypern, EM-96 på Kos, VM-98 i Parga, EM-04 på Kreta, VM-06 på Kreta och EM-08 på Skiathos. I Sverige kommer nog intresset att bli något dämpat då vi inte deltar själva denna gång, tyvärr , men de stora kända sportbarerna kommer ju flitigt att visa matcherna, samt även att jag tror att Grekiska krogar kommer att visa Greklands matcher, dock kan det då vara fullbokat av Greker och Greklands-vänner, varför du bör boka bord i tid på just din favoritkrog. /Homeros |
|
||||
|
||||
Sv: Fotbolls VM
Även på den minsta grekön är fotbollsintresset i topp. I samband med ett VM var vi på Antiparos, det var nog för tio år sedan. Då riggades en stor och tung Tv upp på stol överst på skrangligt bord. Att sitta där, det var som att befinna sig direkt på arenans läktare.
Alla levde med, mig själv möjligen som undantag enär jag är helt ointresserad av all sport och då i synnerhet fotboll. Samma på lilla Fourni, tror det var Os eller så. Nu hade tekniken hunnit ifatt och den fanns en jättelik storbildsskärm där alla matcher visades till tavernabesökarnas förnöjelse. Sammanfattning; Grekerna har uppenbarligen som princip att sitta taverna när fotbollsmatch på Tv visas. Detta för att läktarkänsla erhålla. Är det så ett greklag som medverkar och gör mål, då bjuder ägaren laget runt med Raki eller annan dryck. Arne |
|
|