Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-05-16, 10:22
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Nu har jag bokat....

Citat:
Ursprungligen postat av Mafric Visa inlägg
Yia sou!
Jag såg ditt inlägg om er resa till Argassi och hotell Krinas. Jag och min man sitter just nu och har just det som ett troligt val inför vår resa ca 20 juli och undrar hur Argassi egentligen är? Det finns mycket motstridiga uppgifter - ibland står det att det är ett intensivt nöjesliv och ibland en lugnare ort (i förhållande till vad undrar vi förstås), så vi undrar vad du/ni tyckte om det?
Vi är också ute efter sköna finsandstränder. Finns det i Argassi eller måste man åka buss till någon?
Vi är egentligen inte ute efter något superturistigt, utan snarare en lite mer genuin känsla (fast vi vet att alla charterresor i stort sett är turistiga).
Vi skulle vara jätteglada om du kunde beskriva lite hur du och din familj upplevde Argassi.

Vänliga hälsningar
Mafric
Jag har bott i Argassi tre år på raken och kommer förmodligen åka dit i år igen...

Om vi börjar med stranden. Ni kommer bli missnöjda med stranden i Argassi, så är det bara. Så om ni inte kan tänka er att åka badbuss / hyra bil eller moped så tror jag inte Argassi är ett bra val för er.

Zakynthos är en ö som lockar väldigt mycket britter. Och öar dit många britter åker tenderar att bli aningen brittiska, dvs med pubar, klubbar och kulturen så följer med det.

I Argassi har britterna hunnit bli lite äldre och de flesta har varit där 10+ gånger. Detta medför en väldigt familjär stämning till byn och gör den ganske genuin. Men inte grekiskt genuin. Så återigen, vill ni bo grekiskt är nog inte Argassi ett bra val för er.

Jag har bara varit i Argassi i september och då har det varit lungt där. Självklart är det förmodligen mer drag mitt under högsäsong som det är när ni åker. Men det beror på vad man jämför med...
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:20.