|
||||
|
||||
Hockey-VM, nån som bryr sig?
Finns det verkligen nån som bryr om tråkhockeyn, nu när det nästan är sommar? Sverige i gruppfinal mot Schweiz (!). Sen väntar Danmark i kvarten. Vad är detta egentligen? Kalle Anka cup eller nåt?
|
|
||||
|
||||
Sv: Hockey-VM, nån som bryr sig?
Klart att det finns folk som bryr sig, Hockey är alltid kul! Sverige har spelat jättebra de två senaste matcherna (pågående Schweizmatche inräknad)
Frölundas Fredrik Pettersson gjorde sitt första landslagsmål // Helén- som lätt heter hockeynörd i efternamn |
|
||||
|
||||
Hockeyn är ju stekhet! Har sett alla Tre Kronors matcher och kommer att sitta som klistrad i morgon. Kvartsfinal mot Danmark, vem hade väl trott det?! Här ska hejas och vrålas!
/Kerstin |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Jag ska heja på Lillstöveln Öberg!
|
|
||||
|
||||
Håller med Netwolf. Detta VM känns inte direkt stekhett !!
Det finns naturligtvis "hockey-nördar" likt Helen och Millie, men på det stora hela är det ju helt dött. Jag träffar mycket sportintresserat folk i mitt jobb...... och det är precis tyst om detta. Tycker hockeyn gör många fel. Vill man ha lite intresse ska man kanske låta bli att ha VM varje år och framförallt hoppa över OS-året när det redan varit en turnering där de bästa spelarna deltog. Sedan kan man ju fundera över tiden på året. Slutet maj ???? Det kolliderar med all tänkbar fotboll inkl. ett VM i antågande vilket har aningen större dignitet. Lars Senast redigerad av laero den 2010-05-19 klockan 15:53. |
|
|||
|
|||
Citat:
F.ö ska hockey dock inte spelas i maj... |
|
||||
|
||||
Vaaa? Är det världsmästerskap i hockey???
Jahaja, du menar den där turneringen dom kör nu mellan några c-lag som pucklar på varandra... Citat:
Tips om du kommer över en VM-finalbiljett i fotboll av någon anledning; Sälj den och tjäna sisådär 30-40 nypressade laxar. Hade biljett till EM-finalen 1992 i Göteborg Danmark-Tyskland; en dansk erbjöd mig 10ooo pix, jag svarade: Glöm!! I Köln 1996 var gatupriset för England-Sverige närmare 20ooo hos britterna. Så ser det ut i världen av den ädla skönheten schack på gräs... |
|
||||
|
||||
Citat:
Ska och ska Det spelar ju ingen större roll nu för tiden när de spelar inomhus. I ishockeyns stora land pågår ju slutspelet för fullt, därav de mediokra lagen i många länder. Håller nästan fullständigt med vad det gäller hockey kontra fotbollen, det skulle vara laget i final som kan diskuteras, men det är ju två lag som spelar Hoppas nu inte danskarna skräller i morgon // Helén |
|
||||
|
||||
Håller med om att hockeyn kommer lite i skymundan nu. De flesta proffsen har tackat nej osv. Men nu har det dragit ihop sig till slutspel och Sverige ska ju kunna avancera ytterligare via en säker seger/enkel mot Danmark. Det vore ju en fantastisk prestation om Sverige skulle komma långt i turneringen.
Synd att missa det ..... Fotbolls-VM är ju naturligtvis en större angelägenhet, men nu är ju inte ens Svedala med så jag vet inte hur stekhett det är egentligen...... det kan ju dra ner intresset något här i Sverige. Själv är jag på Skiathos under slutveckorna av VM och kommer säker att försöka se finalmatchen. Men jag vet inte hur mycket jag kommer att titta i övrigt under vistelsen. Möjligtvis om England spelar.... Hälsar C@nny |
|
|||
|
|||
Citat:
NEEEEJJJJJ!!!!! Hatar hockey... Tur att det är på en kanal jag knappt tittar på |
|
|