![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Någon som vet om det brukar vara ett panigiri i agia marina den 17e juli? Panigiri är en stor fest som grekerna har när ett helgon har namnsdag. Har varit på en sådan fest på rhodos och det var riktigt kul. Man fick verkligen en inblick i den grekiska kulturen. Mat dans och mssor med greker till sent på natten.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag vet inte hur stor festen blir i år, då en av eldsjälarna i köket tillika min förra hyrestant Maria avled i vinter, men fest blir det helt säkert. Festen bruka hållas uppe vid kyrkan i gamla byn, Pano Agia Marina. Ta upp vid bensinstationen, gå till korsningen vid Xoriatiko, ta vänster ca 15 meter och fortsätt sen upp till höger. Jag är osäker på vilken tid de sätter igång eftersom jag alltid jobbat men maten har varit fantastisk - tant Maria brukade ställa ett fat rester till mig på balkongen ![]() Ha en trevlig panagiri! //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för det Kikh. Ser fram emot panigirit
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Kom förbi den mycket grekiska smyckesbutiken på huvudgatan (estetiskt vitt och blått) efteråt, jag bjuder på en färdknäpp! //Kikh P.s. Janne, vi har inget namn, är men ägarens dotter Marina kommer att ha ett finger med i namnvalet så vi firar också ![]() |
![]() |
|
|