![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Äntligen var det dags för Grekland igen!! Varje sommar en ny Grekisk ö att besöka
![]() Brukar åka med min sambo, men denna gången åker jag med min vän. Vi är snart 30 år och ville åka någonstans med lite stadskänsla (med shopping, barer och party) kombinerat med strand och lite sevärdheter och då blev vi rekomenderade Rhodos stad. Har senare hört att det är dött i staden! Kan detta stämma!? ![]() Vi ska bo på hotell Parthenon som verkar ligga ganska centralt. Förväntar oss ingen lyx, men skulle vara skönt att höra att det är rent och ligger bra så man slipper gå 1 timma varje gång man ska till stan! Hur långt är det till Ellisstranden (eller hur det nu stavas)? Vi åker 16 juni med airtours ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Googlade lite
![]() http://www.zoover.se/grekland/rhodos...n/hotell/foton och tittade in på Airtours sida . PARTHENON ![]() ![]() ![]() ![]() Mellanklasshotell med bra läge i början av Rhodos stad nära till bad, sevärdheter, shopping och restauranger. Ca 100 meter till stranden (klappersten) med solstolar och parasoller, väg måste korsas. Deponeringsbox finns i receptionen (ca 200 kr/vecka), Internethörna finns i källaren. Lokaltrafik. Måltider: Förstärkt frukost |
|
|||
|
|||
![]()
Det var skönt att höra att det inte är dött där i juni!!
![]() Det var någon som varit där och blivit besviken då det var dött i staden (någon på något forum på nätet). Frågan är väl när den personen var där ![]() Jaså?! Högsäsongen har börjat i juni? Gott! Då är det bara att ladda rejält för en härlig semester då! ![]() Det står att hotellet ligger 10 min från gamla staden och 5 minuter från stranden (dock windy) tror jag...därför jag undrade om det var långt till någon finare strand. Kan ju dock vara bra att röra lite på sig ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för dina fina tips! Det låter som allt kommer att bli kanon!!
![]() Då är vi minst 3 st som är över 25 i stan då (eller hur gammal du nu är ![]() ![]() Klart vi ska ta oss runt och kolla lite! Man blir snabbt trött på "turistställena"! Vi hyr alltid bil eller vespa och tar oss runt! Annars är resan onödig kan man tycka... När jag ändå är på G med frågor så hörde jag att det bara finns en club. Stämmer det?! Finns det annars någon bra bar att gå till? Bra musik, bra priser och trevligt folk (utan svensktalande bartenders och svensk schlagermusik)?? Tips? Åhhh!! Längtar så! Sol, värme, jouvetsi, alfaöl...mmmm!! Min grekiska sambo är ngt avis kan man säg! hehehe! ![]() |
![]() |
|
|