|
|||
|
|||
Varsel om strejk den 9 juni 2010
Det är en spännade tid vi lever i! Förutom varsel om strejker i Grekland så finns det nu ett även i Sverige, vilket - om jag tolkar saken rätt - kan komma att beröra en och annan av oss. Här nedan finns en del av det som anges i Svenska Pilotföreningens varsel.
"Utökat varsel för svenskt flyg SPF har under ett par veckor fört förhandlingar för regionalflyget i ett försök att komma till en uppgörelse. Förhandlingarna har gått oerhört trögt. Det som SPF har velat förhandla om har ännu inte bemötts av motparten. SPF varslar därför om sympatiåtgärder i form av total arbetsnedläggelse för samtliga medlemmar i Svensk pilotförening. Undantagen verksamhet är ambulansflyg, helikopterflygning i ambulans- eller räddningstjänst samt SAS långdistansflygningar. Sympatiåtgärden är varslad att gälla från onsdag den 9 juni 2010 från kl 05.00 till kl 13.00, svensk sommartid." Är min tolkning korrekt, dvs. om strejken blir verklighet så kommer planerade flyg till/från Grekland att bli stående på marken? Någon som vet mer?? /Anders |
|
|||
|
|||
Sv: Varsel om strejk den 9 juni 2010
Namen va faaaaan? Det får inte vara sant!
***EDIT läste mer noga nu på pilotföreningens hemsida. Verkar alltså som det enbart gäller 05.00-13.00 den dagen. I så fall klarar jag mig, flyger ut 10 juni men fy fabian va trist för den som drabbas... |
|
||||
|
||||
Det där lät inte bra. Just den dagen ska jag flyga, för sjuttsingen!
|
|
|||
|
|||
Min fråga till sakkunnig hoppas jag leder fram till ett svar i stil med; "Glöm detta varsel och hot om strejk! Det gäller inga resmål till/från Grekland!!!" Med ett dylikt lugnande svar sitter vi på ett startande plan kl. 06.45 den 9 juni!!
Sakkunnig - var är du?? /Anders |
|
|