|
||||
|
||||
Hyra bil i Pigadia 2010
Hej alla Karpathos-tokar!
Snart är det äntligen dags att packa inför årets resa till Karpathos. När vi var där sist så hyrde vi moppe och i år ska det bli bil! Nu när euron är skapligt låg så rekomenderas man att hyra bil på plats och det hade vi nog gjort ändå! Tänkte höra mig för om någon har färska priser och uthyrare att rekomendera i just Pigadia?? Brukar spendera en dag på att springa runt och jämföra priser... Finns roligare saker att göra så därför hopppas jag att ni kan hjälpa mig på traven!! Någon som har andra nyheter från Karpatos får gärna delge mig!! Tjingeling!! |
|
||||
|
||||
Sv: Hyra bil i Pigadia 2010
Hej!
Verkar inte vara så många som har uppdaterad information kring biluthyrare! Kanske har du ändå tips om vem jag ska gå till? 17 dagar kvar! Tjingeling! |
|
||||
|
||||
Hej Ullis
Anledning kan vara att jag nyss hade ett inlägg om "proceduren med hyrbil" som du hittar i Karpahtos forum. Vi skall åka till Karpathos i augusti och jag letade också efter en seriös uthyrare. Jag fick ett par tips och det verkade som om lefkosrentacar var det bästa alternativet. De kunde leverera bilen direkt till flygplatsen och priset var rimligt. Dessutom fick jag väldigt trevligt bemötande från ägarna. Jag ser att ni vill hyra bil i Pigadia och jag vet inget om uthyrningsställen eftersom jag inte varit på Karpathos tidigare. Men ni kanske också skulle försöka er på lefkosrentacar, de kanske kan leverera bilen till Pigadia? Det jag fastnade för var att det ingick full försökring och ingen självrisk om det skulle hända något, det passade oss utmärkt. Trevlig resa och skriv gärna en rad om hur ni hade det på Karpathos, jag längtar så |
|
|||
|
|||
Hej!
Hyrde bil hos Circle rent a car i Pigadia (se karta) förra året i juni. €60 för tre dagar Hyundai Getz. |
|
||||
|
||||
Hej.
Själv hyr jag alltid hos Michailis Gatoulis - han är mekaniker och kan allt om sina bilar som han servar på vintrarna. Han ställer alltid upp om något händer (ytterst sällan det sker) och är en man att lita på. Han var först i Pigadia med att hyra ut bilar så han kan branschen. Hans syster, Franscesca är också mycket trevlig och bra - dessutom mekaniker hon också. Hälsa från Dan så får ni rabatt! |
|
||||
|
||||
Tack för era svar!
Jag får nog ta en promenix förbi både Michailis Gatoulis och Circle rent för att se vad de kan erbjuda oss!! Dan, var hittar jag Michailis Gatoulis?? Bilen kommer att rulla Apela tur och retur många av dagarna! Jag älskar verkligen den stranden - absolut den vackraste och bästa stranden jag varit på! (i mitt tycke) Sedan får vi nog ta oss runt lite mer åxå! Kan knappt fatta att jag om 14 dagar sitter där nere och käkar en Ufo på Bella och dricker ett glas kallt vitt vin! Tjineling! |
|
|