![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åker med en polare som inte är så glad i solen och tillika förstagångsluffare medan jag är ganska soldyrkande.
Nåväl, det första jag tänkte göra är att inhandla ett stycke parasol som han kan ligga under. Frågan är, finns detta att inhandla på någon minimarket eller souvenirbutik på Schinoussa, ELLER ska jag ta det säkra före det osäkra och springa upp och köpa ett mellan "Blue Star Paros" ankomst och "Express Skopelitis" avgång i Naxos town? Skopan har tidigarelagt avgångarna till 14.00 så är inte "Paros" i tid så får man ju stressa. Dessutom vill man ju få en gyro i sig på hörnet i Naxos... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!
Vi var på Schinoussa förra året i slutet av juni. Då fanns det absolut inga parasoller att köpa. Däremot har många av stränderna träd som skänker skön skugga. Säkrast är nog att köpa innan ni kommer till Schinoussa. Lyckostar förresten som ska till den ön. Ångrar att jag inte ska dit i sommar. ![]() Hälsningar Pyttan |
|
||||
|
||||
![]()
Åh tackar för svaret. Japp då blir det att snabbköpa på Naxos.
Anders, 9 dagar kvar till; Schinoussa-Anafi-Milos ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hmmm... undrar hur det är på Donoussa. Vi åker direkt från Piraeus utan "mellanlandning" på nån annan ö. Ska vara om man köper sig ett parasoll i Piraeus då...
Carina |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Carina!
På Donoussa finns det dåligt med skugga, i alla fall på Kendrosstranden som är ca 10 min bort från hamnbyn. Vi badade eller solade aldrig på bystranden och minnet är lite kort så jag kommer inte ihåg om skugga fanns där. Är ni på Kendrosstranden så besök den trevliga baren/tavernan bakom stranden, mycket bra mat och riktigt mysigt. Längtar tillbaka.... Donoussa var en ö i min smak, vacker, timjandoftande och rofylld. Mysiga tavernor, vackra solnedgångar och billigt. Ha så skönt! Åker själv snart, denna gång ska vi testa Astypalea! /Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Låter härligt Karin... nu längtar jag ännu mer!!!
Carina ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
På hamnstranden finns det lite träd som ger skön skugga, där parkerade vi oss. Jag som är soldyrkare la mig bara 1 meter längre ut, funkar hur bra som helst.
Jag har för mig att det låg en affär precis där man går ner till stranden som sålde lite prylar typ parasoller. Vi släpade dock med oss ett hela vägen från sverige. Ha en härlig vistelse på en favoritö. Ellabella |
|
|||
|
|||
![]()
HEJ
På flera av stränderna på Schinoussa finns härliga träd att ligga under, sen finns det ju också en del stränder med mindre skuggtillgång också förstås. Eventuellt fanns det parasoll att köpa i butiken som drivs av Anesi .. Snart anländer vi också till Donoussa, Schinoussa o Antiparos ![]() Ingrid |
![]() |
|
|