![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag och min man åker till Santorini den 26/6 och jag har den senaste veckan läst vad som skrivs på denna sida. Fantastiskt med så mycket info. på ett och samma ställe ![]() ![]() Om jag har förstått rätt räcker det med ca 3 öar på 14 dgr? Sen måste färjan gå denna rutt! Just nu står valet mellan Folegrandos-Milos-Sifnos alt. Naxos-Koufonissa-Amargos. Det som lockar är stränder och snorkling. Vi är i 50års ålder så häftigt uteliv är inget som lockar. Gärna vandringar och en tidig joggingrunda på morgonen. Ni som gjort detta förut ![]() Har också förstått att det går olika färjor mellan öarna. Säljs alla biljetter på samma ställe eller har varje bolag sitt eget försäljningställe ![]() Vore tacksam för alla tips som kan underlätta. Annika |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Båda rutterna du nämner passar det ni önskar: stränder och snorkling. Amorgos har inte så många stränder, men snorklingen är suverän. Jag kan inte råda er vilken rutt ni ska välja, de är lika bra. Båtbiljetter köps i resebyråer, oftast säljer en och samma resebyrå biljetter till alla båtar, även om det finns undantag. |
|
||||
|
||||
![]()
Milos måste ni upptäcka! Båtturen runt ön, ÄR sevärd! Ingen PRO varning utan ett måste! Vandra på den ön, går också...
|
|
|||
|
|||
![]()
Resebyråerna som säljer båtbiljetterna finns de nära hamnarna? Öppettider?
Jag hade inte många funderingar....trodde jag. |
|
|||
|
|||
![]()
Fastnade för Milos då jag läste om båtturen
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
De finns i hamnarna, och kan även finnas i byarna, beroende på vilken ö ni är på. De har öppet nästan jämt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det så, men det finns undantag. Lilla Anafi är ett sådant.
![]() ![]() |
![]() |
|
|