Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-06-15, 20:33
Amy Amy är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Ö-luffa med 3 små barn? Serifos/sifnos?

1. Vi luffade först till Sifnos sen till Serifos förra året med två barn på 5 och 7. Fantastiska öar båda! Jättebra val! Bodde i Faros på Sifnos och nära livadakistranden (Superstrand för barn! Sjuåringen lärde sig simma där ) i Serifos.

2. Jag tyckte att det var skönt att boka några dagar - sen förlängde vi. Bokade Thalatta rooms i faros, Sifnos. Urfräscht och bra. Två stora rum med kokvrå och balkong med härlig havsutsikt över hela bukten. Tror kostade 60 euro i början av juni. Boka via aegean Theasaurs resebyrå på nätet. Samma pris sen när vi förlängde. Men vi fick flytta sista dagarna till ...jag kommer faktiskt inte ihåg vad stället hette.

På Serifos hade vi inte bokat och gick och gick i värmen. Inga uthyrare vid hamnen. Fick en halvbra lägenhet - utan nån som helst utsikt. Sådär . Hade gärna betalat lite och fått det bättre där.

3. Vi bokade hotell. Ville inte känna oss stressade över att hinna med båt. Plus att dagen skulle bli jobbig och lång. Men det beror ju på när planet anländer - och när båtarna går.
Hotell Faros II. Jättefräscht, bra. Vi fick ett toppenrum, stort, med flera meter lång balkong och stort bubbelbadkar - till barnens förtjusning. Dock lite skumma kvarter, men det är Pireus - och man kan ju vara på hotellet på kvällen. Bokade på nätet.

4. Paraplyvagn skulle jag ta.

5. Norvegian till Aten?

6. Vi tog snabbåten. Också mysigt. Skönt att inte tog så lång tid.

7. Hm, inga bilbarnstolar vad jag vet. Men det går ju att åka buss också. Det gjorde vi i Aten. Långt och svettigt, men ok. Tog en timme från flygplatsen.
Om du vill till Faros på Sifnos går buss från hamnen via Apollonia. Brukar ofta ansluta till båtarna.
Gångavstånd var det för oss på Serifos till båt.

Ha en skön resa! Amy

Senast redigerad av Amy den 2010-06-15 klockan 20:41.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:49.