![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har just flugit Gbg-Frankfurt-Aten T/R, med Lufthansa hela vägen.
Fråga på landvetter om du behöver hantera bagaget igen längs vägen. Jag behövde det inte, men jag flög alltså med Lufthansa hela vägen. När du kommer av i Frankfurt - kolla första bästa monitor vilken gate du ska till, det som står på boardingkortet från Gbg behöver inte stämma. Följ sedan skyltningen NOGGRANT så kommer du rätt. Du ska ner/upp i trappa eller hiss på nåt ställe, missa inte det. På ett ställe tvingas du gå tvärs igenom långa köer till passkontrollen - men du ska alltså bara igenom, inte följa med kön. Det tog mig strax under tio minuter att i rask takt gå mellan gaterna och det var inte svårt, det gällde bara att följa skyltarna. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Off topic: Visst har man investerat i väldigt intressant utomhuskonst i Borås de senaste åren? Detta sägs helt utan ironi. Kaninen är min favorit! |
|
||||
|
||||
![]()
inkfish: Tack för svar! Nu är ni många som säger att Frankfurt funkar bra som transitflygplats, då litar jag på det!
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() En annan gång tappade vår dotter bort sin jacka i stressen mellan ett flygplansbyte. Väl framme på destinationen ringde vi till "Lost and Found" på Frankfurts flygplats och anmälde förlusten. Två veckor senare ligger ett litet orange paket på posten med jackan i................. Är det någon flygplats man ska ha mååååånga timmar för byte så är det CDG i Paris - där är det snurrigt ![]() Trevlig resa! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det blir ju spännande det här, vi har ca 30 minuter mellan våra flyg, vi flyger också med Lufthansa från Landvetter, men via München ut och via Frankfurt hem, helt ärligt så kommer jag inte ihåg om jag varit på Münchens flygplats tidigare. Hoppas tiden räcker i alla fall...
// Helén med 10 dagar kvar... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Tobbe |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() På nervägen har jag ca 1.5 timme på mig på i Wien så jag hinner handla lite. Men tyvärr finns det ingen riktig Restaurang inom "Taxfree-området", så jag kan inte få en riktig Wienerschnitzel tyvärr.... Fast det finns ett par Imbiss så jag kan få "ein Frankfurter mit Brot und Sempf" i alla fall... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Alla som lagt över 1.000 inlägg på Kalimeras Forum får per automatik bättre och lättare hantering på samtiliga flygplatser inom hela EU! Är det så konstigt?
![]() Du får väl lägga på ett kol! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Och eftersom jag mellanlandar i Wien på hemvägen så lär jag åka på en kontroll till där... Spela roll. Jag lär inte ha några farliga saker med mig... Om inte massa Whiskey räknas som farligt... ![]() ![]() Jag har skivit det tidigare, men jag tror det är dags igen: 1. Gift dig aldrig med en kvinna du inte varit på en resa med. För först då kommer hennes rätta natur fram. Av en okänd från England under 1800-talet. 2. Den som har rest har alltid något att berätta... ![]() Eller hur...? |
|
|||
|
|||
![]()
Hallojsan!
Hur funkar det i Wien om man har bokat hela resan med Austrian från Stocholm till Aten med mellanlandning i Wien? Måste man checka in igen? Är det långt mellan gaterna? Beböver man gott om tid? Brukar Austrian vara försenat? Ska vidare sen med Olympic från Aten. Pyttan ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Peter!
Men en sak till: Om man checkar in själv online, då kan man ju inte be om boardingkort ända till Aten. Så då kanske man ska göra det i disken på Arlande istället. Eller tänker jag fel nu? Pyttan ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har faktiskt aldrig checkat in online så jag vet inte hur det fungerar då. Men det kanske någon annan här kan svara på?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Camilla |
![]() |
|
|