Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-18, 16:32
mrbill mrbill är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010
Standard flyttar från Aten o säljer våra möbler

Hej!

-- först till moderatorer: Jag hittade ingen köp o sälj del, så jag lade upp den här. (detta är väl kafé-prat?
Sorry om den hamnade fel, vi är dock lite desperata att bli av med allting innan vi måste åka. Informera mig gärna om den behöver flyttas.

Jag och min tjej har bott i Aten sen i höstas och vi har trivts riktigt bra! Lite jobbigt med strejkerna emellanåt, men det ger ju lite extra krydda på livet bara!

Tanken var att vi skulle flytta tillbaks först till hösten då tjejen ska börja på sin utbildning, men vår hyresvärd ändrade sig och kör ut oss redan nu!

Vi måste alltså flytta ut till slutet på månaden!! Vi har en massa möbler som vi nu måste panik-sälja!

Jag är grek och vi kan åka till släktingar i norra Grekland, men möblerna måste vi göra oss av med nu!

De är i väldigt fint skick. Finns bilder och ni kan komma förbi och klämma och känna på de. Jag skickar med en länk till det grekiska "blocket" som jag lagt in en annons på.

http://efhs.se/x/z

Jag ser att jag inte kan bifoga bilder med denna post, men maila mig så sänder jag de! (samma som finns på länken ovan, iof...

Det vi har är:
- TVÄTTMASKIN i nyskick! Knappt 9 månader gammal och sparsamt använd. Frontmatad av märket BRANDT, 5kg och energiklass A.
- Bäddsoffa (från ENTOS i utmärkt skick - blir dubbelsäng)
- Säng 140 x 180 - halvdubbel (komplett, dvs botten och en CANDIA STROM madrass med pocketsprings - man kan själv välja hård/mjuk genom att vänta sida)
- Vardagsrumsbord - från IKEA
- Bokhylla/tv-möbel - från IKEA
- Köksbord i furu (EJ stolar)
- Skohylla vit i plast (tjejen *älskar* denna!)
- RYA-mattor, en stor och två mindre. Dessa är helt underbara och riktigt fina o dyra mattor.
- Golvlampa i aluminium
- Oljefyllt el-element
- massa annat också!

PRISER: Tja, allt är diskuterbart och ju mer en o samma person köper desto bättre pris blir det ju.
Jag hade tänkt mig ca € 550 som paketpris för allting.

Som sagt, vi MÅSTE ha utrymt lägenheten till slutet på månaden, så snälla, hjälp oss att bli av med dessa saker!

Hör er gärna för ifall folk i er närhet behöver någonting! Kan vara till sommarstugan, lägenheten, kontoret etc.
Har satt in annons i Xrisi Eukeria (xe.gr) men det är ingen som hört av sig än, så jag tänkte försöka här också.

Vi bor i Nea Ionia och det är här möblerna finns. Det går snabbt och smidigt att ta sig hit från stan och även lätt att lasta då vi bor på bottenvåningen.

En vän till mig flyttade för två veckor sen så jag tog numret från transportfirman han använde ifall det är intressant. Som jag förstod det så hade han okej priser.

Puh, vad långt det blev! Tack till er som läst ända hit!

Jag kan nås på min mobil: 697-9942255 eller mail v@efhs.se

Hjälp oss gärna att få sålt våra möbler, vi börjar få lite panik nu...

Vänligaste hälsningar,

Vasilis och Frida
Svara med citat
Gammal 2010-06-21, 21:32
Frida K Frida K är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009
Standard Sv: flyttar från Aten o säljer våra möbler

Hej!

Är det någon som kan hjälpa oss?
Vi känner oss lite pressade med tid

MVH
Frida
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53.