Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-22, 21:19
Bertil Lindroos Bertil Lindroos är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Gudarnas dryck !

Har varit hemmma ca 1 vecka efter en härlig vistelse i Chania trakten.
Har varit och är en stor njutare av den härliga drycken Raki...som många gämför med "flygfotogen " bla Arne här på Kalimera.
Jag själv njuter av ett litet glas Raki...även den hemkörda varianten som man oftast får ialla fall på Naxos. Men på Kreta köpte jag mig en flaska
honungs raki, dyr var den...men oj, oj, så god ...provsmakat i kväll...och det är en dryck som Kikh..skrev...direkt från gudarna.
Prova smaka en honungs raki av god kvalite och ni är "såld" på raki för resten av livet //// Bertil
Svara med citat
Gammal 2010-06-23, 09:35
Snuttjulles avatar
Snuttjulle Snuttjulle är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Sv: Gudarnas dryck !

Kan tyvärr inte hålla med dig då jag provsmakat ett antal såväl olika smaksatta som icka smaksatta. Det enda jag kan säga är att Raki smakar mer eller mindre illa. Vissa kan man tvinga i sig, men inte andra

Men som sagt, smaken är som baken... om du tycker det är gott så får du gärna fortsätta med detta
Svara med citat
Gammal 2010-06-23, 10:17
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Gudarnas dryck !

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Lindroos Visa inlägg
...Men på Kreta köpte jag mig en flaska
honungs raki, dyr var den...men oj, oj, så god ...provsmakat i kväll...och det är en dryck som Kikh..skrev...direkt från gudarna. Prova smaka en honungs raki av god kvalite och ni är "såld" på raki för resten av livet //// Bertil

Honungsraki /Rakómelo är rackarns gott men oj så farligt om man överdoserar.
Prova gärna att stoppa en bit kanelstång direkt i flaskan, använd den som hostmedicin eller värm den för ytterligare njutning. Vintertid dricker vi den oftast varm med kanel. I vanlig Raki kan man stoppa några flagor grovmalen svartpeppar och hotta upp den - om nu det skulle behövas

Kul att du gillade drycken Bertil!

//Kikh
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:35.