![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Blir det gammelgården i morrn 14.00? |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ![]() ....Du hade iofs kunnat få komma förbi hemma och luktat på korken när jag skalat upp en av pavorna, men tyvärr ska jag lägga dem i en kylväska (tillsammans med annan god dricka mm) och åka till svärpäronen ute vid Upplandskusten ....Annars så hade det kunnat bli en sväng förbi Gg. Kul med knätofsdisco ..//C@nny |
|
|
|||
|
|||
|
Jag hoppas innerligt att det inte stämmer att smaken på Mythos blivit sötare pga ägarbyte
En kollega till mig har nyligen "smugglat" hem ett par burkar Mythos direkt från Kreta som jag ska skölja ner lax o annat gott med i morgon och tro mig - jag har längtat
|
|
|
||||
|
||||
|
Mythos smakar inte som den gjorde förr. Iofs har ju inte Mythos varit så bäsk i smaken någon gång tidigare, men som den smakar nu kan man ju snart inte kalla den ÖL
snarare slibb/sockerdricka.Vilken tur att smaken vi har är olika ![]() Yeasou
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Kermit och Peter med flera;1000000 tack för en underbart trevlig kväll och hälsningar till er alla från Anna och Christos. //Kikh |
|
|
||||
|
||||
|
Lite kompletterande ölinformation:
-Som jag nämnt tidigare ingår alltså Mythos Brewery i The Carlsberg Group. -Ölet Alfa bryggs av Athenian Brewery som ägs av Heineken. -Vergina bryggs av Macedonian Trace Brewery som verkar vara grekiskägt. -Varumärket Fix Hellas ägs numera av Olympic Brewery som brygger i "third part facilities" vilket brukar betyda att man inte har något eget bryggverk utan hyr in sig i ett annat bryggeri. Lite kuriosa: det ursprungliga Fix-bryggeriet grundades 1864 av en bayrare vid namn Fuchs som hade varit personlig bryggmästare åt den grekiska kungen. /kimmen |
![]() |
|
|