Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-24, 23:28
Ullis 69s avatar
Ullis 69 Ullis 69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Åter från Karpathos

Med en klump i halsen lämnade vi i dag Karpathos!

Det var lugnt och skönt att vara där innan högsäsongen började! Var på "Golden beach" nere bakom flygplatsen. Denna gång blåste det inte och nu fanns några solstolar och en liten buss med enkel förtäring! Nytt för mig. Nytt för mig var åxå att hitta till Pizzeria Bella, som flyttat upp något kvarter! Vid det gamla stället satt en karta som inte stämde - fick vägledning av granngubben! ;o) Servitören skakade fortfarande på huvudet när vi berättade att förra gången delade jag och gubben på en stor och en liten ufo - han tyckte fortfarande att de va lite för mycket!!

Vi bodde på Hotel Socrates som jag varmt kan rekommendera!! Ett mycket fint hotell och med den allra bästa servicen! Vasilis, som äger hotellet var mycket mån om att allt fungerade perfekt för oss. Elias - mannen med hästsvans, var grym på att snacka engelska och hjälpte oss så fort vi behövde hjälp!! Har nog aldrig känt mig så uppassad på ett Hotel i Grekland!

Apella lika vackert som vanligt, likaså Achata.

Trots två blåsiga dagar och en del moln så måste jag säga att Karpathos e min favoritö!

Tjingeling!!
Svara med citat
Gammal 2010-06-24, 23:51
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Åter från Karpathos

Citat:
Ursprungligen postat av Ullis 69 Visa inlägg
Trots två blåsiga dagar och en del moln så måste jag säga att Karpathos e min favoritö!
Min också!

Därför är jag nyfiken på Hotel Socrates. Var ligger det? Stora / små lägenheter eller dubbelrum? Terass, balkong, utsikt? Prisläge?

Mats
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:37.