|
||||
|
||||
Strejk i Pireus idag!
Strejk i Pireus. Färjorna går inte.
Läs mer: http://www.dn.se/nyheter/varlden/str...reus-1.1126969 Lena |
|
|||
|
|||
Sv: Strejk i Pireus idag!
Här kommer en länk till Ekathimerini (dagstidning). De brukar vara uppdaterade vad gäller strejker o dyl.
http://www.ekathimerini.com/ Kan vara bra att kolla om man är på väg ner. |
|
||||
|
||||
Den olagliga strejk som kommunistiska PAME nu bedriver kan ju inte ha något annat syfte än att slå mot turismen.
|
|
||||
|
||||
De biter den hand som föder dom...
Lena |
|
||||
|
||||
Såg att strejken beräknas pågå till tidigt i morgon bitti. Vi ska med båten kl 17.30 till Donoussa. Håll tummarna för oss!
Carina |
|
||||
|
||||
Håller tummarna. Ha en fin resa Vi hade tur som klarade oss från strejkerna
Riitta |
|
||||
|
||||
Här får du flera hållna tummar!!
Han en riktigt skön resa! Lena |
|
||||
|
||||
Håller tummarna för er och alla som skall i väg! Fy sjutton för att bli strandsatt i Piraeus, blir hellre kvar på en ö, om jag får välja
Jag har tidigare varit tveksam till om datorn skulle gå följa med, det råder ingen tvekan om att den skall med nu. Lättaste sättet att hålla sig uppdaterad |
|
||||
|
||||
Det kom inga båtar från Pireus hit till Tinos idag, men det kom många från Rafina.
|
|
||||
|
||||
Redaktionen kanske skall ta och köra "Forum Buongiorno" - ditt fönster mot Italien nästa sommar istället, för nog börjar vi bli trötta på alla strejker som ställer till det för dem som turistar i Grekland.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Monica |
|
|||
|
|||
Vi hade rumsgrannar, två pappor och sju barn, som fick charta en privat båt för transport från Naxos till Aten för att inte missa flyget. 2000 euro gick det kalaset på.
|
|
||||
|
||||
Det är ju bra och vara lite beredd för oväntade händelser när man är på en ö en bit från hemflyget jag bokade 2 sista nätter på Santorini för att ha lite marginal för ev. oväntade händelser, som stormar och strejker
Vi hade dock tur. Allt flöt på som det skulle Riitta |
|
|||
|
|||
Citat:
...hade det inte blivit billigare att skaffa nya biljetter??: Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Det är sant.
Jag tror att ingen har rätt att hindra kommunikationsmedel. Det är löjligt... |
|
||||
|
||||
Vi åkte ju till fastlandet dagen innan hemresan, fanns iofs inga båtar samma dag som vi skulle hunnit med heller.
Då vi höll på och packade på morgonen för att åka til flyget tittade jag samtidigt på nyheter på tv, såg då att de visade från Pireus och att det såg ut som en strejk men det är ju inte så jäkla lätt att veta vad de säger. kändes ändå som att vi hade lite flyt att vi redan var på fastlandet även om jag gärna hade kunnat bli instrejkad en vecka till. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Verkar dock lite konstigt att man går ut och lovar ersättning till drabbade turister som fastnar i strejker - från vilket "hål i börsen" ska man plocka dessa extra utgifter
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ska alla skicka in sina biljetter i efterhand eller visa upp dem nästa gång man (förhoppningsvis) kommer??? Lissi - som i o f s gillar aprilskämt |
|
|