![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och en kompis tänker åka utomlands i September men har lite svårt att välja vart. Antingen blir det Rhodos eller Kreta.
Det vi vill ha är gott om restauranger (discon och sånt är vi inte i behov av) och shopping, fina stränder, mysigt och inte alltför exploaterat. Förra året var vi till Lardos och det tyckte vi var alldelens för dött. Lindos och Pefkos känns också lite för litet. Vi funderar mest på Rhodos stad, Kallithea och Faliraki. Någon som kan hjälpa oss? |
|
|||
|
|||
![]()
jag rekommederar Ixia-Ialyssos om ni vill shoppa. Det är nära tilla Rodos stad, det är en fördel. Jag själv vill inte bo där... Pefkos är den första på listan på Rhodos. Vi brukar hyra bil o. åka till byarna där.
Om ni vill festa på kvällarna så åker man lätt till Rodos stad. |
|
|||
|
|||
![]()
Faliraki är bra för barnfamiljer.... en riktig äkta turistfälla!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Rekommenderar att man bor i Rhodos Stad. Man behöver ju inte bo precis vid bargatan eller nära turistbutikerna. Man kan gå omkring och strosa i nya stan, där behöver man inte trängas med folk på kvällarna. Stränder finns för alla smaker och shopping finns det gott om i stan, från turistbutik till märkesbutik. Restauranger råder det ingen brist på i Rhodos Stad.
Hyr gärna en bil och upptäck ön. |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med. Vi bor alltid i Rhodos Stad (i den gamla delen), resten av ön ser vi under dagarna med hyrbil. Kvällarna i Rhodos stad är magiska!
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för era tips! Jag kan tänka mig att Rhodos stad passar oss bäst. Ni som både varit på Rhodos och Kreta, vilken ö gillar ni mer?
|
|
|||
|
|||
![]()
Rhodos stad e fint
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|