|
|||
|
|||
Skiathos....
Hejsan!
Vilken underbar sommar vi har i Sverige. Känns nästan lite utomlands. Nu är det 44 dagar kvar till vi ska göra vår resa till Skiathos...Jag tycker det ska bli trevligt men jag som Kretafantast velar o undrar om jag valt rätt. Förstår av många att Skiathos är underbart. Ja ja det blir säkert helt kanon . Tips om matställen UTAN inkastare som är värda besök skulle jag tacksamt ta emot. Ha det bra alla // Karin |
|
||||
|
||||
Sv: Skiathos....
Citat:
|
|
|||
|
|||
Då gör vi tvärtom..jag e Skiathosfantast men åker till Kreta den 9 oktober!!! var på Skiathos i maj och har vart två gånger om året på Skiathos i säkert 10 år nu...Jag har vart på Kreta förrut och tycker mycket om det xxå...Jag lovar Ni blir INTE besvikna på Skiathos min favoritö:::
Citat:
|
|
|||
|
|||
Jag gillar den spanska tapasrestaurangen v busstation inne i stan. Massa trappor upp men väl värt ett besök.
Finns det egentligen så många innkastare på Skiathos? |
|
|||
|
|||
Inkastarna finns nere i hamnen...
|
|
|||
|
|||
Citat:
Poseidon som ligger utanför Meg ammos mot Achladies (inte alls så långt bort dock) är fint med bra mat. Jag är övertygad över att du kommer att falla pladask för Skiathos precis som jag själv... |
|
|||
|
|||
Halloj!
Mesogia i Skiathos stad Taverna Perigiali i Achladies |
|
|||
|
|||
Tack för tipsen om matställe. Ska bli kul att pröva. Jag har väldigt svårt för inkastare...tycker att en bra resaturang behöver ingen som drar i en utan de har gäster ändå. Vi kommer säkert gilla Skiathos jättemycket. Har bara hört gott om ön.
// Karin |
|
|||
|
|||
Vi var på ett mysigt italienskt ställe uppe i gränderna nära bargatan häromdagen - Maria's pizza tror jag att det hette. Ett lite annorlunda ställe med några få bord under ett träd. Mycket poppis, det var många som väntade på bord! De hade ett fantastiskt vitlöksbröd fyllt med fetaost och mozarella.
|
|
|||
|
|||
Håller med dej till 100% Mesogia e den absoluta favoriten,en så´n underbar mat och sååååå trevliga ägare!!! I maj blev det mat där tre gånger på en vecka...
|
|
|||
|
|||
Just hemkommen från en vecka på Skiathos. Vi provade några restauranger vi fått tips om på webben. På en vecka hinner man inte med så många ställen så vi har säkert missat en del pärlor. Men här är våra erfarenheter.
Veckans höjdpunket enligt hela familjen var Lyhnari. Ligger lite avsides nära stora vägen på första parallellgatan till huvudgatan. Drivs av en norska och hennes grekiske man. Man kan prata svenska där (vilket jag inte tycker är ett plus om man vill uppleva landets matkultur). Men maken till Mousaka var vi inte i närheten av under hela veckan!!!!! Förrätter och desert ingick gratis utan att man behövde be om det! +++++(+) Vill man sitta vid vattnet var taverna Akroigali en fullträff. Gå förbi nattklubbarna mot kvarnen och flygplatsens landningsbana. Utmärkt mat, inte så turistiskt och bra sevice. ++++. Vi provade också en av restaurangerna som låg längs vattnet strax inna nattklubbssträckan. Bra mat, mysigt läge, men inte lika bra som Akrogiali. Men enlgt min mening klart bättre än många andra alternativ vid hamnen. Inne i gränderna provade vi två tips. Mesouga var klart bäst ur matsynpunkt. ++++. Prisvärt och utmärkt mat. Ur mysighetsfaktor var dock Alexandros bättre. ++++ För en drink före maten kan rekommenderas restaurang Plakes nära udden som ligger längst ut i gamla stan. Se till att vara där före soldendång. Vi åt aldrig där men läget är säkert perfekt även för en middag. Priserna dock lite högre. En middag längs hududgatan, vid gamla hamnen eller nya hamnen var aldrig ens uppe till övervägan. |
|
|||
|
|||
Min absoluta favorit är Amfiliki med oslagbar utsikt och underbar mat!
|
|
|||
|
|||
Hej!
Tackar för tips om matställena. Ska prova dem. Tyvärr, som du skriver hinner man ju inte så många ställen på en vecka. Längtar efter god vällagad mousaka. // Karin |
|
|