Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-27, 19:26
bopia bopia är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Transfer Santorini-Naxos med Apollo ?

Vi har åkt med Apollo till Naxos flera gånger,tyvärr har vi dåliga erfarenheter av Apollos personal just när det gäller transfern med Alexander till Naxos,det har varit dåligt planerat o mycket rörigt både på ditväg o hemväg och ibland lång väntan i Santorini hamn innan båten avgå mot Naxos.
Båten Alexander brukar avgå vid 16-tiden, men skulle något av de andra flygen som kommer från andra flygplatser i Norden vara försenade får ni invänta dom. Ifjol var det resenärer från 7(om jag minns rätt)plan som skulle med samma båt till Naxos,Ios o Paros.

Pga detta har vi iår bokat resan till Naxos på egen hand o det blev mycket billigare,ibland ska man ha lite tur oxå...

bopia/ 25 dar kvar
Svara med citat
Gammal 2010-07-27, 22:11
Muminjefel Muminjefel är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Å tack snälla för alla svar. Till och med en bild på båten!! Inte illa!

Jo jag har förstått att det kan bli lite väntetider och att Alexander inte är nån DeLuxe-båt om man jämför med Blue star ferries, men vi får väl ladda med diverse pyssel och åksjuketabletter och hoppas att det inte blir storm bara.

Åker den 28/8 och det ska bli så skönt!!
Svara med citat
Gammal 2010-07-27, 23:42
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Der er et par restauranter på havnen på Santorini, så ventetiden kan med fordel fordrives med at spise lidt god græsk mad.

God rejse.
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 00:45
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Har även vi åkt med Apollo och Alexander flertal ggr och aldrig upplevt det rörigt eller så, allt har funkat mkt bra. Att det däremot kan bli oroligt på havet är ju en annan sak, rekommenderar sjösjuketabletter, men det har ni ju redan tänkt på!

Ha en jätteskön vistelse på Naxos, ni har verkligen valt rätt ö!

//Lena*.
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 09:38
Maggan1 Maggan1 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Vi tillhörde nog något av de inväntande planen när vi åkte till Naxos för vi hann knappt gå på innan båten avgick - dock lite rörigt o trångt när man kom på så sent, men det funkade.
Hade inhandlat åksjukearmband inför resan pga min sjösjuka, märkte inget av sjögången, om det berodde på lugnt väder eller armbanden vill jag inte analysera - jag fortsätter inbilla mig att det var armbanden

Ha en skön semester

//Maggan
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 22:22
Muminjefel Muminjefel är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2010

Okej, jag tror vi landar ca 12.40

Räknar väl med upp till nån halvtimma för att hämta bagage mm, men bussresan till hamnen vet jag inte hur lång tid den tar.

Misstänker att det blir minst två timmars väntetid så man får väl rasta ungarna med en promenad och kanske lite mat i hamnen. Lägg in ett blöjbyte och toalettbesök på det så har man väl slagit ihjäl tiden någorlunda iaf.

Vill åka NU!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:52.