Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-07-25, 18:29
Lise-Lotte Lise-Lotte är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Taverna under the trees

Läste för ett par år sedan ofta om denna taverna. Därefter blev det tyst och jag förstod att den lades ned för att uppstå igen. När vi var på Karpathos (Lefkos) i juni såg jag en hänvisningsskylt till den nya Under the trees. I september skall vi tillbaka och jag undrar om någon vet om tavernan fortfarande är väg en omväg. För övrigt kan jag, tillsammans med många andra, inte nog betona hur jättegod maten är på Dramountana i Lefkos. Vill gärna även rekommendera Central - kanske inte den mest kulinariska maten, men prisvärt och en mycket trevlig stämning och ett alltid vänligt bemötande av ägaren Spiros.
Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 19:06
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Taverna under the trees

....jag hade förmånen att få låna Manolis Panaretos bil och tog med Eva och Ellen Angelos onsdag 14 juli och for till Taverna under the trees. Vi kom väl dit ungefär vid halv sextiden och då var det ganska lite folk där. Två trevliga tjejer från Tjeckien serverade, och naturligtvis kom Costas ut och snackade lite.Stora portioner och jättegott.Eva ville ha grillad bläckfisk, som enligt henne är lite marigt att få, men hos Costas fanns det minsann.Ellen käkade sallad och jag tog ostbollar. Fick med det som blev över i tre doggybags,och det räckte för mej dagen därpå....
När vi sen kom in i Pigadia från Aperi-hållet, stod fabbo polisen vid Constantinos Palace och stoppade oss.....men det gick fint, och jag kunde lämna av damerna och sen ställa bilen utanför Pelagos.
Mikke
Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 19:39
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Jodå, som Mikke säger, Under the Trees är i full gång, och jag tycker nog att den är bättre än Dramountana (vilken jag faktiskt fann rätt överreklamerad, efter så många andra smaksensationer under vår resa ). Helt klart värt en omväg, men se till att ni är ordentligt hungriga!

Karin
som inte orkade äta upp...
Svara med citat
Gammal 2010-07-25, 20:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Kan bara instämma i att Under the trees är MYCKET väl värd omvägen. Fräsch, krispig mat. T ex friterade zucchinistavar och kalamari är supergoda, salladen stor och fräsch. Maten lagas med stor omsorg om råvarorna.

(Dock tycker jag att favan är bättre på Orea Karpathos i Pigadia)
Svara med citat
Gammal 2010-07-26, 23:31
islandhorse islandhorse är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Tänker med välbehag tillbaka på tidigare besök hos Under the Trees, det är faktiskt så att snålvattnet börjar rinna. På gamla stället fanns det ju en liten strand med några solstolar alldeles nedanför tavernan. Hur är det nu? En pytteliten tupplur på maten, följt av ett skönt bad, är ju något som hör semestern till...
Mvh Islandhorse
Svara med citat
Gammal 2010-07-27, 10:53
karinafps avatar

Liten strand med solstolar finnes. Stranden är inte av samma kvalitet som på förra stället, men nog kan man doppa sig.

Solstolarna står på en terrass en bit upp. Fantastisk utsikt!

Karin
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 01:13
Goggen Goggen är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Hvor ligger denne tavernaen, mer nøyaktig? Reiser til Karpathos og Lefkos for første gang i helgen.
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 15:27
karinafps avatar

När du kommer söderifrån, från Finiki, är det skyltat. Var beredd, för det blir en snabb sväng till vänster. När du kommer från Lefkos ser du tavernan tydligt från vägen, nere till höger.

Karin
Svara med citat
Gammal 2010-07-28, 21:35
Goggen Goggen är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

JEg antar det ikke er i gangavstand når jeg ser nærmere på kartet over Karpathos. Noen ide om hva taxi til tavernaen t/r Lefkos koster?
Svara med citat
Gammal 2010-07-29, 22:12
Leek70 Leek70 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Hej
Med risk för att bli hatad av alla Under the trees älskare, så måste jag ändå säga att besöket där ärdet sämsta matminne på vår 2 veckor långa resa, som vi kom hem ifrån idag.
Sämsta Grekiska salladen,sämsta tzasikin, oätlig krabbsallad..
Gillar inte bläckfisk utan beställde svärdfisk och kyckling, var ok,men ovan drog ner i intycket tyvärr.
De var kanske bara en dålig dag..?
Svara med citat
Gammal 2010-07-30, 15:31
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Leek70 Visa inlägg
Hej
Med risk för att bli hatad av alla Under the trees älskare,
Äsch, inte då

Vi har olika smak, ett kök kan ha dåliga dagar, en restaurang kan ha blivit sämre.

Jag har ätit supergott där men tycker ändå det är kul att höra andra åsikter.

Dessutom är det bra när man, som du gör, skriver vad man åt oavsett om det var bra eller dåligt. Ser man vad någon ätit blir det lättare att värdera om det stämmer med ens egna preferenser eller inte. Om någon sågar tavernan X och det visar sig att h*n ätit bon filet så betyder ju inte det att jag inte kan äta bra traditionell grekisk mat där.

Synd att du hade en trist matupplevelse dock!
Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 14:17
Wenkan Wenkan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Hej!

Vi var på Under the trees för första gången i början av juli månad i år och vi måste tyvärr hålla med Leek70. Maten var inte någon höjdare utan ganska ordinär. Efter våra tre år på Karpathos har vi trots allt hunnit prova några tavernor som vi tycker är bättre än Under the trees.

Eftersom vi är en stor familj beställde vi alla olika rätter så vi hann pröva en hel del av maten. Både svärdfisken och bläckfisken var torr, bränd och tråkig utan någon större finess. Om vi skall rekommendera något är det de friterade zucchinistavarna som var goda annars var det som sagt ganska torrt och trist. Det var i och för sig väldigt mycket folk när vi var där så det kanske påverkade matlagningen och på plussidan kan man också lägga till de trevliga tjejerna som serverade, stora portioner och vacker utsikt. Sammanfattningsvis blev tyvärr Under the trees lite av en besvikelse för oss, speciellt med tanke på allt vi hade läst här på Kalimera men jag tror ändå att vi kommer att ge tavernan en ny chans nästa år.

Wenkan
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:22.