|
|||
|
|||
Badbåtar
Hallojs,, flyger snart till Chania(Platanias).
I fjol hyrde jag bil och upplevde Elafonissi. I år orkar jag ej köra bil, utan denna gång skall det bara slappas. Men jag letar nu efter bra tips på bra badbåtar. Helst från Platanias, eller måste man hasa sig till Chania för detta? Ngn som har tips på bra badbåt.?? m.v.h Simmarn |
|
|||
|
|||
Sv: Badbåtar
Väntar mig inga blixtsvar men ,, vet ngn om det ugår badbåtar från platanias eller måste man till chania hamnen???
|
|
||||
|
||||
Hej !!
Läste på kalimera precis utanför Platanias norrut, mot nästa by som jag inte kommer ihåg namnet på nåja, mellan Platianias och grannbyn ska det på strandsidan finnas en liten kur där dom säljer biljetter till bad+utflyktsbåtar......hoppas det hjälper |
|
||||
|
||||
Sådär !! Mellan Platanias och Agia Marina ska det vara förstås !!
|
|
|||
|
|||
vet inte om det går båtar från Platanias till Balos bay /gramovossa (har ingen aning om hur det stavas just nu) men om det gör det så är det ett fantastiskt badställe. VI tog bilen dit och det var ett äventyr men absolut värt det. Det går båtar dit men osäker om de går ifrån Platanias
|
|
||||
|
||||
Nej.. från Platanias går det ej några badbåtar vad jag vet. Vill man till Balos/Gramvoussa så får man åka buss till Kastelli och därifrån ta båten ut. Vill man till Elafonissos är det buss som gäller. I övrigt finns det säkert andra som har mer fakta om ämnet badbåtar.
Citat:
|
|
|