|
|||
|
|||
Övernattning innan hemresan
Kommer till Rhodos lördag kväll (18/9) från Tilos och ska hem med en flight kl 07 söndag morron. Behöver förslag på boende. Gör inget om det är billigt. Hoppas på hjälp!
|
|
|||
|
|||
Sv: Övernattning innan hemresan
Det finns ett hotell i Rhodos stad som heter Pearl, dar har de rum for 10 euro per natt om man fragar efter dem.
|
|
||||
|
||||
Håller med Wiippola ... Pearl är ett enkelt, men bra hotell - centralt beläget. Du får gärna skriva/tipsa lite om Tilos - ska dit några dagar i september och vet ingenting om ön.
|
|
|||
|
|||
Sök och läs om Tilos på Forumet. Jag och många andra har skrivit spaltmeter om denna fantastiska ö. "Några dagar"? Har du tid och möjlighet kommer du att stanna minst en vecka... Det går liksom inte att åka därifrån förrän man måste för att inte missa flyget hem....
|
|
||||
|
||||
Peter! Jag vet att jag kan titta på forumet ... och jag har förstått att det är en fantastisk ö. Eftersom vi ska bo tre veckor på Rhodos, har jag gott om tid.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Rummet hade fläkt och kylskåp och det var promenadavstånd till flygplatsen, Lägenhetshotellet Villa Helena har nämnts här men det ligger bra mycket längre bort i byn Paradissi (från Flygplatsen ) och är dyrare och ofta fullbokat långt innan eventuell av resa. I byn Paradissi finns även många restauranger ( bla vid byns torg ) och även en del affärer samt ett stort supermarket som är öppet till kl 21.00 på kvällarna ( ej söndag ). Bussen till flygplatsen från Rhodos kör genom byn efter att den släppt av folk på flygplatsen . Sista dagen på Rhodos när jag bodde i Paradissi så tog jag bussen till byn innan flygplatsen ( Kremasti ) och promenerade till stranden och badade. Paradissi ligger inte heller så långt bort från Fjärilsdalen. |
|
|