|
|||
|
|||
Sv: Agii Apostoli
ÅH så glad jag blir över att läsa positiva ord om Anais Summerstar!Jag ska dit med maken + 2 småkillar om några veckor, och eftersom jag är nybörjare på att resa med barn och dessutom oerfaren resenär överhuvudtaget, så känns det betryggande att det verkar bra där. Nu kanske jag kan lugna mig lite...
Leksaksaffären låter kul, dit ska jag absolut ta med mig mina smågrabbar. Jösses, vad jag längtar efter att åka nu! Vi har sett fram emot att få börja resa med sönerna i flera år, och nu är det snart äntligen dags. Det började kännas verkligt när vi skaffade passen förra veckan... Kommer säkert att skriva och fråga lite mer när det börjar närma sig (jag är som sagt väääldigt oerfaren), men tack för era inlägg! |
|
|||
|
|||
Jaa, nu är det bara 2v. kvar imorgon *L* Har beställt lite gott från tax-free nu med...
Något bra ställe på Agii Apostoli man kan handla på (alkohol) och vad ligger priserna på ??? Kram E |
|
|||
|
|||
Citat:
Något bra ställe på Agii Apostoli man kan handla på (alkohol) och vad ligger priserna på ??? Kram E |
|
|||
|
|||
När ska ni åka? Vi åker 22:a Aug, alltså om TVÅ veckor bara *L* Sååå glad o förväntansfull inför resan.
|
|
||||
|
||||
Läsk och öl inhandlas lämpligen på Lidl (öl+sprit) och läsk o dyl på IN.KA.
Jumbo är kul men brukar bli dyrt för mamma och pappa. Om restauranger säger jag bara Ozon. sedan är det bara att prova sig fram. Kolla var det sitter greker, det brukar vara en bra ledtråd. Annars säger jag bara välkommen till byn och se upp i trafiken med ungarna. Anaís är ett mycket bra val. Jag brukar rekommendera det till mina vänner. Uffe Senast redigerad av UlfWiman den 2008-08-07 klockan 20:57. Anledning: Fingrarna igen |
|
|||
|
|||
Ok, tack så mycket för tipset! Vad ligger temperaturen på i dessa tider?
|
|
|||
|
|||
Glasstips - nästan varje kväll tog vi en liten promenad förbi glassaffären som ligger nästan mittemot Jumbo, lite närmare stan bara. En bensinmack ligger väldigt nära den. De har underbar glass, Stracciatella, Pralino, Melon, Nougat etc... öppet till 22:00, så det blev en härlig efterrätt!
Vädret enligt Wunderground (mätstation i Souda-bukten) är idag : 32+ på dagen, 22+ på natten... vattentemperatur (Chryssi Akti o A.Apostoli) var i juli ca 26+. Helt badbart, alltså . Först en glass, sedan nattdopp! (Ta med ficklampa!) |
|
|||
|
|||
Låter helt underbart!! Bara en vecka kvar i morgon och jag vill ha så många tips som det bara går *L*.
|
|
|||
|
|||
Om barnen nu håller sig friska så åker vi - äntligen - iväg på fredag. Är lite nervös dock pga alla baciller som florerar på deras respektive förskola...
Men vi håller tummarna och hoppas på att landa på Kreta om några dagar..! |
|
|||
|
|||
Håller tummarna för er *L* Helt underbart där nere.
|
|
|||
|
|||
Hej
Är på väg till Agii Apostoli och vi ska bo på hotell Flamingo åker den 21/8 Kan man komma åt någon karta på nätet över Agii Apostoli och chania försökt finna men lyckats ej skulle vilja kolla upp endel guldkorn som ni skrivt om var de ligger och så vidare //Annika |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|