![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej på er!
Kul tråd tycker jag! Mitt "favoritobjekt" är att många (bl a mina barn) ibland har problem med att skilja på själv och ensam. Men nu har de lärt sig och rättar mig när jag själv säger fel... ![]() Speciellt intressant tyckte jag det blev med detta: Citat:
![]() http://www.dn.se/kultur-noje/spraket...ledes-1.451259 ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Syftningsfel som: "Jennifer A. har avslöjat hemligheten bakom HENNES unga utseende",blir tyvärr allt vanligare.
|
|
||||
|
||||
![]()
Avdelningen för syftningsfel... Saxat från högre allmänna läroverket i sent 1950-tal.
Rökt och färsk fisk finnes i saluhallen hos köpman Per Persson, som är fet och fin och förvaras i modernt kylskåp... Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Avd. tvetydighet:
Jag satt på bryggan och dinglade med benen då plötsligt en gammal bekant dök upp |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ni är för himla härliga....tänk vilken avhandling det kan bli av en rubrik : Oxå istället för också
![]() Urspårning, vaddå ![]() Himla kul tråd f ö Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Ja Lissi, det tycker jag oxå!
![]() På tal om syftningsfel: - En länstol som i många år tillhört en revisor med stoppning i sitsen och överdrag på ryggen säljes på grund av dödsfall. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Ja, syftningsfel, men även särskrivningar, ÄR kul... "Herr cykel säljes!" Hmm, undrar vad Fru cykel tycker om det... Fast det är kanske hon som säljer ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vägg i Stockholm:
All affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden! ![]() |
![]() |
|
|