Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-26, 00:19
Ullis 69s avatar
Ullis 69 Ullis 69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006
Standard Till Thassos

Bara varit hemma några veckor och längtar tillbaks! Funderar starkt på att åka ner i september, bara boka flyg denna gång, något jag ALDRIG gjort förrut!!

Så nu vill jag ha hjälp!

Om man bara bokar flyg till Thassos, så åfr man väl ta en taxi till färjan?? Vad kan det kosta (frågar jag som aldrig åker taxi i Grekland)? Sedan antar jag att man kan köpa biljett till färjan vid hamnen?? Någon som vet vad det kostar??

Hoppas på god hjälp så jag kommer tillbaks till min älsklings-ö!!

Tjing
Svara med citat
Gammal 2010-08-26, 18:43
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: Till Thassos

Om du köper flygstol med något av charterbolagen brukar man kunna köpa till busstransfer.

Lycka till! Katitzi
Svara med citat
Gammal 2010-08-29, 13:22
Ullis 69s avatar

Ja nu är det så att jag kan inte boka transfer via bolaget och jag tänkte att det var skönt att sköta det själv kanske!?!? Någon som har kolla på det och kanske rest så och nu vill tipsa mig??

Tjingeling
Svara med citat
Gammal 2010-08-29, 14:33
larvih larvih är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: jul 2010

Taxi fra Kavala til Keramoti, 8 - 10 € (link):

"Arrival to the airport of Kavala (Chrissoupoli):
If you arrive at the airport of Kavala you need a transfer to Keramoti. You only can go by taxi there.
Of course you can drive from the airpot to Kavala, but Kavala is about 40 kilometers far away from the airport,
Keramoti only about 10 kilometers.

The taxi needs about 20 - 30 minutes to Keramoti and costs between 8,00 and 10,00 €. The luggage could cost
some extra money. You will find the taxi in front of the arrival area.
Don´t forget to negotiate about the price"!
Svara med citat
Gammal 2010-08-29, 18:22
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det intresserar mig att höra med vilket flygbolag du tänker att flyga till Kavala från Sverige?
Flyger något bolag direkt från Stockholm till Kavala? Jag har alltid (under tjugo år) flugit från Helsingfors via Wien/Budapest till Thessaloniki och tagit därifrån en bus till Kavala eller via Tyskland till Kavala om jag har tagit charter.
Det är inget problem att ta en taxi från flygfältet till Keramoti och man kan köpa biljetten till färjan i kiosken på hamnen.
Ha en kul resa!
Svara med citat
Gammal 2010-08-29, 21:51
camilla34 camilla34 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Citat:
Ursprungligen postat av eija Visa inlägg
Det intresserar mig att höra med vilket flygbolag du tänker att flyga till Kavala från Sverige?
Flyger något bolag direkt från Stockholm till Kavala? Jag har alltid (under tjugo år) flugit från Helsingfors via Wien/Budapest till Thessaloniki och tagit därifrån en bus till Kavala eller via Tyskland till Kavala om jag har tagit charter.
Det är inget problem att ta en taxi från flygfältet till Keramoti och man kan köpa biljetten till färjan i kiosken på hamnen.
Ha en kul resa!
I maj flög jag från stockholm till Kavala med airtours, men det var ju charter då.
Svara med citat
Gammal 2010-08-29, 22:14
Ullis 69s avatar

Tack för era svar!

Jag åkte med Apollo i somras. Det är SAS som flyger både Airtours och Apollo dit! Nu tänkte jag boka via Airtours, billigast så. Dock går det inte att boka transferen när man bara tar flyget!?!? Tror nog att jag ska klara av att ta taxi och båt för att komma "hem" till Thassos!

Tusen tack!!

Tjing
Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 08:10
camilla34 camilla34 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Citat:
Ursprungligen postat av Ullis 69 Visa inlägg
Tack för era svar!

Jag åkte med Apollo i somras. Det är SAS som flyger både Airtours och Apollo dit! Nu tänkte jag boka via Airtours, billigast så. Dock går det inte att boka transferen när man bara tar flyget!?!? Tror nog att jag ska klara av att ta taxi och båt för att komma "hem" till Thassos!

Tusen tack!!

Tjing
Hoppas du får riktigt trevligt på thassos. Jag längtar också dit. Alyki beach var helt underbar, ja golden beach med, men alyki är den man längtar tillbaks till, koala bars sandwich med ananas, och ägaren liknar crocodile dundee :-)
Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 19:24
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tack också för min del!! Det är ju hemskt billigt att ta Airtours till Kavala, åtminstone om man kan ta sistaminuten flyg. Jag är verkligen avundsjuk, ty det finns inga bolag i Finland som har flyg till Kavala/Thassos nuförtiden .
Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 19:45
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Ullis 69 Visa inlägg
Sedan antar jag att man kan köpa biljett till färjan vid hamnen?? Någon som vet vad det kostar??
Färjan kostade 3€ enkel väg/person i somras när vi åkte över. Du köper den i kiosken vid hamnen.

/Göran
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:41.