Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-24, 15:43
Maartina Maartina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Hemma från Parga!

Är nu hemkommen efter en fantastisk vecka i Parga! Mina förväntningar uppfylldes, är väldigt nöjd med hela resan.

Bodde på Margaritis, mysigt hotell med jätte bra läge lite utanför värsta "röran". Skönt att komma hem till på kvällen. Själva rummet var kanske inte så mycket att hurra för, så litet att man fick krypa upp i sängen från fotändan på ena sidan. Och städerskan vred varje dag ner kylen så att vi hade drygt 15 grader i den, inte riktigt okej tyckte vi men orkade tillsut inte bråka och vrida tillbaka igen och igen. Köpte ny yoghurt varje dag och så istället, det funkade det med!

Vi provade Piso Krioneri, Krioneri, Valtos och Lichnos. Valtos blev nog favoriten, men vandringen till Lichnos var häftig! (dock lite luddigt ibland vart man skulle gå).

Vi åkte på utflykten Epirus hemligheter, mest för att få gå i floden Styx. Det var otroligt häftigt och även de andra stoppen var intressanta. Men floden, den kan jag verkligen rekommendera! Fantastisk!

Flygresan hem igår blev med Astreaus Airlines istället för Novair på grund av förseningar i helgen. Det gick bra men för mig som är flygrädd satt hjärtat i halsgropen när jag såg de slitna stolarna och gamla inredningen. Inga filmer och ingen egen "fläkt". Så det kändes sådär, men hem kom vi ju!

På det stora hela, fatastisk semester! Parga blir det absolut igen!
Svara med citat
Gammal 2010-08-24, 16:26
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Parga!

Härligt att ni blev nöjda!

Lissi - som var där i juni
Svara med citat
Gammal 2010-09-01, 10:02
Maria26 Maria26 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard Sv: Hemma från Parga!

Jag gillade också Parga när vi var där -06. Mysigt ställe. Valtos blev även min favorit, den ligger faktiskt fortfarande högt på listan över favoritstränder i Grekland. Vi gjorde också vandringen till Lichnos, och jag håller med om att det var lite svårt att hitta ibland. Men helt klart en mysig vandring!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:33.