![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mina gåtor har varit alldeles för lätta, så här kommer en svårare.
Vilken strand? Och vad heter den lilla ön man skymtar vid horisonten (just ovanför flaggan)? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lyckades visst att hitta en svårare gåta den här gången.
![]() Dags för en hjälpbild (havet ligger precis till vänster om vägen): ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det minner mig om Bornholm. Då skulle den lilla ön vid horisonten vara Christiansö, den ö vi gifte oss på hos Kongl Förvaltaren för många år sedan.
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Då är det nog i trakten av den nordligt belägna byn Allinge (eller i grannbyarna Tejn eller Sandvig).
Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Ni är inne på rätt land, Birgitta & Arne, men Bornholm är inte den riktiga delen av Danmark i det här fallet.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då svarar jag att ön är Ven och att bilden är tagen i närheten av ert hem ,som jag hört ligger nånstans mellan Köpenham och Helsingör.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tror också att vi är på Själland men lite längre åt nordväst. Stranden skulle kunna vara Tilsdvildeleje och ön i så fall Hesselö.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ciakoohler, du är på rätt ö, Själland, men på fel kust, så det är inte Ven vi ser, men en mycket mindre ö vid horisonten.
Smultron, du hann svara medan jag skrev till Ciakoohler. Smultron, du har hamnat helt rätt! Bra gjort! Det är ifrån Tisvildeleje och den obebodda lilla ön heter Hesselö. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Roligt att jag kunde få lite nytta av min danska bakgrund
![]() |
![]() |
|
|