Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-09-10, 10:28
O-E O-E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 22
Standard Hemkommen från Kefalonia......

Så, då var årets semesterresa gjord...


Vi har haft det toppen!!!
(Förutom att vädret inte var strålande alla dagar då... 2 fm med regn, samt att det blåste kallt nån dag... Men vädret rår man ju inte på...)


Vi bodde på lägenhetshotellet Thalassa, som var jättefint och hade en stor fin pool!


Hyrde bil i 3 dagar då vi åkte till:


1) Myrtos, Assos & Fiskardo
2) Sami & Antisamos
3) Paliki halvön & Petani beach


Gillade nästan Petani beach mest.. Stora vågor och fint väder var det när vi var där... Fiskardo var oxå jättemysigt! Vid Myrtos & Antisamos var det väldigt vackert, men det var inte lika badvänligt när vi var där. När vi var till Antisamos blåste det så kallt så vi badade inte ens där tyvärr..


En dag badade vi vid Antonios beach som låg närmast vårat hotell, och en dag vid Makris gialos. Makris var jättefin strand, och mkt barnvänlig jämfört med Myrtos & Petani!

Vi letade upp några av de resturanger som rekomenderas här på forumet.. Bla Nefeli, där jag åt god gyros (var nog det godaste på hela resan...) Captains table (vid torget) och Oscar´s var vi oxå till, där tyckte jag att maten var sådär.
Vi var även till en mysig taverna nånstans efter vägen till Fiskardo, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den hette.. Där var det iaf super!!


Kefalonina var en lugn och fin ö som verkligen kan rekomenderas! Jag åker gärna dit igen!

Senast redigerad av O-E den 2010-09-10 klockan 10:45.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-09-11, 08:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 573
Standard Sv: Hemkommen från Kefalonia......

Citat:
Ursprungligen postat av O-E Visa inlägg
Kefalonina var en lugn och fin ö som verkligen kan rekomenderas! Jag åker gärna dit igen!
Roligt att resan blev så bra, trots lite dåligt väder.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT