Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-09-13, 15:37
Equinoxe Equinoxe är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Någon som bott på Almyra Village?

Jösses vad tiden går fort. Jag skulle ju gå in här och skriva några rader om hotellet, men det har glömts bort.

Hur som helst så var detta lägenhetshotellet bland de bästa jag bott på. Ägaren George är otroligt trevlig och missa inte hans barbecue-kväll om ni bor där. Då står han vid poolgrillen och fixar allt kött medan de andra fixar resten. Kan tipsa om att han har en butik inne i Pigadia och en i Olympos som säljer kryddor, olivtvålar, keramik m.m. En dag i veckan tar han dykinstruktörer till hotellet där man gratis kan få prova att dyka med tuber i poolen. När vi var där så hade ingen anmält sig så det blev aldrig av, men jag ångrar det lite. Meningen är ju att man kan köpa ett provdyk i havet. Jag ångrar lite att jag inte testade det. Det är många år sedan jag provdök med tuber.

Jag trodde barnpoolen skulle vara lite av djupare sort eftersom Apollo inte kryssat i barnpool-rutan. Det gick bra för vår dotter på nästan 2 år men det var precis så kunde inte sätta sig så armringar var ett måste. Den stora poolen var helt okej. I ena änden finns en knapp som man kan trycka på så kommer det bubblor vid den delen. Solstolarna är av riktigt bra kvalitet jämfört med de flesta hotell. Tjocka madrasser och ett litet bord som man kan dra ut vid sidan. Stranden är bara över gatan. Det är lite blandsand, mestadels småkorn, men havsbotten har stora stenar och på vissa ställen "betong"-aktig botten. Ta med badskor, inte bara för den heta sanden.

Lägenheterna är riktigt fräscha. Det är inte så konstigt eftersom hotellet är nybyggt. Men man kunde se i badrummet att takfärgen var på väg att krackelera av fukten och det efter knappt ett år. Grekerna borde lära sig av oss när det gäller ventilation i badrum. Det fanns inte någon ventilationskanal överhuvudtaget i badrummet.

Köket hade i princip all utrustning man behöver. Det är lite overkill med alla apparater. Jag har då aldrig t.ex haft behovet att ha en elvisp, men det är ju riktigt bra för den som vill ha det. Spisen är av modell "riktig" med ugn och frysfacket var rejält, likaså kylskåpet.

Sängarna var mjuka och sköna och man kände faktiskt skillnad på de fyra olika hårda kuddarna. Vill man stryka sina kläder så fanns strykbräda och strykjärn på rummet.

TV:n var en 26" platt-TV med en DVD-spelare. Kan vara bra om man har med barn.

Balkongen var stor och alla rum har havsutsikt. Vill man se solen vid vattenbrynet så får man knata upp riktigt tidigt för här är det soluppgång.

Hotellets restaurang hade inga grekiska rätter (kan ha haft grekisk sallad). Det var mest hamburgare och toast av olika slag men riktigt goda.

Det var nog det hela tror jag. Kort och gott är det ett jättebra lägenhetshotell med bra standard och mycket trevlig personal.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:19.