|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
||||
|
||||
Dag 39. Ios. The Mills. Homeros. Skarkos. Drakos. Mylopotas. Far Out.
Senast redigerad av Kalimera den 2014-02-19 klockan 16:18. Anledning: Länkat inlägget till Kalimeras sida om Ios |
|
|||
|
|||
Sv: Dag 39. Ios. The Mills. Homeros. Skarkos. Drakos. Mylopotas. Far Out.
Mylopotas... Gamla Far Out... Himmelriket på jorden när det begav sig.
|
|
|||
|
|||
Oj, The Mills! När jag var på Ios hela sommaren 2002 bodde jag i huset med dörren precis till höger om The Mills. Jag minns att de öppnade väldigt sent på säsongen det året och att vi hade hela gården för oss själva nästan hela sommaren. När där väl öppnade tröttnade de snabbt på våra gårdsfester. Haha.
Jag åt aldrig där, tavernamat var över budget på den tiden - det var gyros från Porky's och en och annan gratispizza från Terrasini som gällde. |
|
||||
|
||||
Tack för fina bilder och texter igen. Jag har ju inte varit på Ios (än). Men var allt bättre förr? Jo, det var det säkert. Det som absolut är bättre idag är att vi har internet och Kalimera!
/Anne |
|
||||
|
||||
Det var fint skrivet. Tack!
|
|
||||
|
||||
Å så roligt att ni skrev om lite antik historia och arkeologiska utgrävningar. Eftersom jag själv inte varit på Ios var det spänande att se bilderna. Håller på att ta en master i antikens historia och klassisk arkeologi. Har jobbat mycket med Homoros, han kommer igen gång på gång i antikenämnet, man blir aldrig av med honom.
Skriver bl.a. om modergudinnan i minoisk kontext. Snubblar ni över någon intressant information om modergudinnor under bronsålder eller matriarkiska grekiska matronerav idag, lyssnar jag gära önskar er allt gott och tack för att vi får läsa er resedagbok. Har hört att Olympos kvinnor på Karpathos skall vara något alldeles extra? |
|
||||
|
||||
Väntar tålmodigt tills er nya Eguide om Ios blir klar! Ni och dottern min måste varit samtidigt på Ios...
|
|
||||
|
||||
Ja, det funderar jag också på om vi var! Jag åkte motvilligt hem den 27 från Ios, efter två veckors UNDERBAR semester på ön. Var ni där då?
|
|
|||
|
|||
Vad härligt att läsa allt trevligt, det är helt fantastiskt. Jag har nu läst ikapp sedan vi kom hem från Skopelos, vi sågs ju där, men nu är det flera veckor sedan. Det har varit fullt med arbete, men snart sommarsemester.
Det ni skrev om Andros ger mersmak, har pratat med maken om att vi ska besöka Andros. Tack för allt trevligt ni skriver och ha det så bra på fortsatta färden. Carina (vad god mat ni äter, skulle vara hopplöst för mig gick upp 1,5 kg på Skopelosveckan) |
|
||||
|
||||
Citat:
Inte behöver väl du någon E-guide om Ios. Du kan väl ön utantill. Citat:
Citat:
Åk till Andros! Det borde alla göra. |
|
||||
|
||||
Drakos, fantastisk fisktaverna, var där våren 2009
Mylopotas helt klart bättre förr //Berra Senast redigerad av Kalimera den 2010-07-02 klockan 17:26. Anledning: Lång citering |
|
|||
|
|||
Åhhh, världens underbaraste strand!
|
|
||||
|
||||
Var på Mills igår kväll, håller med fullständigt, fantastisk mat, personal och dessutom bra priser
//Berra Och Gunsan |
|
|