![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Fy vad trist med det brutna nyckelbenet! Att köra omkull med moppe är en av mina mardrömmar. Jag älskar att moppa runt i Grekland men det får bara inte hända något.
Gjorde läkare härhemma samma bedömningar som läkaren på Sifnos när ni kom hem? Jättekul med en rapport från Sifnos, jag var där för första gången i maj/juni och föll pladask. Men du menar alltså att Serifos kan vara ännu bättre? Då måste jag ju testa den också vid tillfälle ![]() Fassolou studios, är det det där jättefräscha stället som ligger på höjden upp mot Stavros - eller ligger det i backen ner mot Faros? Jag vet att jag har sett det men minns inte riktigt vilket det var. Med tanke på namnet bör det väl vara det förstnämnda. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Fassolou Studios ligger inte på höjden upp mot Stavros. Snarare tvärtom. Dvs på ungefär motsvarande ställe på andra sidan (Fassolou)stranden. Upp in mot land, eller hur jag nu ska förklara det. Det består av två byggnader bredvid varandra och från balkongen såg man både Stavroskyrkan, havet och Chrisopigikyrkan. Testa Serifos näst gång! /Thomas |
|
||||
|
||||
![]()
Ok, då vet jag var ni bodde.
Ja, det är inte alls omöjligt att det blir Serifos vid tillfälle. Jag blir nyfiken ![]() Det där med moppe är ett vanligt tankefel jag gör - i Grekland finns det bara två sorters tvåhjulingar för mig: moppe och jätte-mc. Det är fel, jag vet ![]() På just Sifnos hade jag faktiskt mc för första gången. Little miss sunshine på moppeuthyrningen i Apollonia tyckte jag skulle ta en 100 cc istället för den 50 cc jag frågade efter - och jag slog till, eftersom 100-kubikaren såg mycket fräschare ut än moppen. Först långt efter kom jag på att det där faktiskt var olovlig körning, eftersom jag inte har mc-körkort. Men det gick ju bra i alla fall. |
![]() |
|
|