|
|||
|
|||
Karpathos under icke-säsong
Jag var på Karpathos i somras, och jag blev helt kär, tyckte det var jättehärligt. Jag älskar växter och natur utomlands, blev t.ex helt till mig när det fanns granatäppleträd i hotellträdgården. Men jag var där i början av juli så det var ganska tort i naturen. När jag kom hem hittade jag denna sidan, och såg bilder som någon hade tagit i mars, tror jag. Hur vacker natur som helst, allt var så grönt och frodigt, och jag vill verkligen, verkligen ta mig dit runt den tiden och bara njuta.
Mina frågor är då; Är det någon av er som har varit där vid den tiden av året, kan ni rekommendera något? Hur kommer man enklast och billigast dit? Går det att hitta boende på ön då eller är det en sån ö där alla hotell stänger när det inte är säsong? |
|
||||
|
||||
Sv: Karpathos under icke-säsong
Hei
Jeg har vært på Karpathos i April-08, det var helt fantastisk! Veldig grønt, og masse blomster! Å komme seg dit utenom sesongen er ikke så enkelt, vi tok fly fra Norge til Athen, og deretter Olympic videre til Karpathos. Det gikk helt fint. (overnattet i Athen). Man kan også ta båt fra Pireus, men det blir jo en noe lenger reise.. Det er noen hoteller som har åpent hele året. Sjekk det på internett. www.visitkarpathos.com www.karpathos.gr |
|
|||
|
|||
Sv: Karpathos under icke-säsong
Riitta ska bo pa Amarillis i november, sa daer aer ett centralt hotell som inte aer staengt, och det finns saekert fler staellen oppna under icke-saesong.
mvh, mikke |
|
|