Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-23, 15:12
emma emma är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard naxos i högsäsong

Har besökt Naxos några ggr och älskar ön! Har bara varit där på vår o höst alltså inte i riktiga högsäsongen och undrar därför hur är det då? Kryllar det av turister överallt, eller går det fortfarande att hitta egna strandremsor o promenera i stan utan att trängas för mycket??
I sommar är nog min enda möjlighet att besöka Naxos mitt i juni/juli så jag funderar på om det är värt det eller om jag bara kommer att bli besviken....
Vill ju så gärna tro att Naxos i högsäsong fortfarande är en pärla!!
/Emma
Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 15:36
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: naxos i högsäsong

Res du med tillförsikt till Naxos. Visst, högsäsong är ändå just högsäsong, men sett mot bakgrund av de två senaste säsongernas kraftigt vikande besöksunderlag är även högsäsongen hanterbar. Lägg till detta att du ju kan ta bussen ut förbi Prokopios- och Ag Annastränderna och fortsätta bort till Plakias. Därstädes brukar det aldrig vara någon trängsel värd namnet.

I Naxos Stad på hamnpromenaden och i gränderna kan det förvisso finnas viss risk för trängsel kvällstid, men det kan du ta.

Arne
Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 16:38
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Allt utom augusti är bra.
Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 19:38
emma emma är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

åh vad glad jag blir av att höra att det nog är ok i juni/juli..! Ja vi hyr alltid moppe o letar på tomma stränder o ensamma vikar. älskar det. men vill gärna bo inne i stan, älskar den med!!
Är det så att turismen gått ner? vad beror det på? Naxos trodde jag bara blev mer o mer populär..! Men jag är glad om inte alla gillar ön lika mycket som jag!/Emma
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:32.