Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-27, 10:41
maral54 maral54 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Votsalakia

Hej
Efter vi har varit på Kreta ett antal år funderar vi på Samos eller Kefalonia. Votsalakia på Samos är vi nyfikna på Vill gärna ha tips på mysigt och bra hotell och hur är stranden där. Vi har en 16 åring med oss som inte är för hålligång men har krav på en fin strand och ett mysigt hotell.
Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 17:53
Lillstrumpa Lillstrumpa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Sv: Votsalakia

Hej!

Vi har varit i Votsalakia 4 ggr och den femte resan är bokad till den 1 Juni
Det finns ju massor av hotell att välja på längs hela byn beroende på hur man vill bo.
Åker ni charter så gå in på Fritidsresor eller Apollos hemsidor och kolla runt på de olika hotellen som dom erbjuder. Såg att Ving har slopat Samos sommaren 2011.
Vi har bott på Veronica en gång och Villa Angela 3 ggr. Bägge finns hos Fritidsresor. Villa Angela ligger precis vid huvudvägen och super nära stranden, bara att gå över gatan.
Nästa gång vi åker så har vi bokat på Sirena.
Stranden vid Veronica & Villa Angela består av små runda stenar och jag kan varmt rekommendera badskor när man ska bada om man inte har fötter som tycker om att kliva på stenar villsäga.
Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 08:30
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Hej!
Jag har bott på hotellområdet ovanför Veronica för ett antal år sen.
Stranden nedanför vägen var minst sagt medioker..... Jag tror inte att vi badade där en enda gång på 2 veckor. Däremot så ligger en av öns bästa sandstränder, Psili Amos ett par kilometer västerut. Hotellet hade en minibuss som skjutsade hotellgästerna dit varje dag (för en billig penning).
Den stranden är helt ok med sand och lite inslag av grus här & där. Det var dock lite för långt att promenera dit, så något slags transportmedel har man behov av.

//C@nny
Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 09:10
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Har själv bott på Veronica för några år sedan och vi tyckte det var jättebra. Stranden är inte alls så dålig, det är ju inte finkornig sandstrand men vi tyckte då att den var helt ok. Votsalakia är en trevlig ort med flera bra matställen. Affär alldeles nedanför Veronica som hade det mesta.

/Kerstin
Svara med citat
Gammal 2010-10-28, 11:00
Lillstrumpa Lillstrumpa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej!
Jag har bott på hotellområdet ovanför Veronica för ett antal år sen.
Stranden nedanför vägen var minst sagt medioker..... Jag tror inte att vi badade där en enda gång på 2 veckor. Däremot så ligger en av öns bästa sandstränder, Psili Amos ett par kilometer västerut. Hotellet hade en minibuss som skjutsade hotellgästerna dit varje dag (för en billig penning).
Den stranden är helt ok med sand och lite inslag av grus här & där. Det var dock lite för långt att promenera dit, så något slags transportmedel har man behov av.

//C@nny
Där håller inte jag med alls. Visst det är inte sandstrand men den är hur fin som helst. Vi köper alltid bastmattor och ligger på och det funkar jättefint trots stenar. Det finns sandplättar där man kan ligga. Och dessutom nära till hotellet & restauranger. Vi badade alltid där. Men tur är väl att smaken är som baken
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:53.