Citat:
Ursprungligen postat av Masse
Jag är en person som är mycket nyfiken och tycker att nästan allt ska/kan prövas åtminstone en gång vad gäller mat och dryck.
Samma spontana känsla känner jag när jag hör ordet Kaffeouzo. För mig är ouzo främst en måltidsdryck, på samma sätt som ett gott rödvin är. Jag älskar också grekkaffe, både en och flera koppar. Gärna efter maten, och senare på kvällen eller tidigare på dagen. Men .................. kaffe och ouzo........... hu så läskigt!Mats
|
Men Mats! Hur går det ihop med din nyfikenhet o att allt ska prövas?
Citat:
Och i så fall bör du ju kunna hitta det du söker på Rhodos eller få hjälp av någon av alla våra Kalimera-vänner som kuskar runt därnere.Mats
|
Inte åker jag till Rhodos bara för att leta efter Kaffeouzo, Mats! Jag försöker blanda en egen istället, kan bli lagom höstpyssel för mig!
Citat:
"Himla kul" att höra av dig Yanna! Har läst dina rapporter och förstått att det är en härlig och ibland också "svettig" tillvaro att leva passionärsliv i Rethymno.
Fortsätter att hålla tummarna för lille "Ouzo". Katter och god ouzo förgås inte så lätt.
Ha det gott.
 Mats
|
Tack Mats! Kul att du uppskattar det jag förmedlar här från mitt nya paradis!
Katten Ouzo kommer nog tyvärr inte tillbaka. Jag ser hans mamma och hans båda syskon, men inte han! Han är nog tyvärr i katthimlen!
Ha de gott du med, Mats!