|
|||
|
|||
Ladis lägenhetshotell
Någon som bott på Ladis lägenhetshotell (apollo) och kan berätta något om det?
Tänkte försöka få med mig vår ungdomar på semester |
|
||||
|
||||
Sv: Ladis lägenhetshotell
Har inte bott där, men vet var det ligger. Högt uppe i en backe, långt från centrum och från stranden. Själv skulle jag välja något annat.
|
|
|||
|
|||
Vi har bott där för några (5) år sedan. Ladis ligger inte i en backe utan vägen in till vänster ca: 200 meter in, strax före "nya" Motocarpathos. Lite längre fram kommer man till Blue Bay. Det är så där ok på Ladis. Hotellägaren är där mycket sporadiskt och det har byggts ett annat hotell nästan vägg i vägg.
Men är ni ute efter något prisvärt tycker jag att Blue Bay är bra, har bott där de senaste fyra åren. Nära till strande och en lagom promenad till stan på kvällarna. Finns en del resturanger i närheten oxså. Men framför allt man kommer till Karpathos med allt vad det innebär. |
|
||||
|
||||
Jag bodde på Ladis för några år sedan. Det ligger lugnt och bra till. Inte långt från Pelagos musiktaverna. En bit att gå in till stan är det ju, det tar väl en kvart ungefär. Stranden är närmare, gissningsvis 7-8 min.
Poolen är inte uppvärmd. Ägaren syns bara till vid ankomst och avfärd. Ingen personal förutom den bulgariska städerskan. Men vill man ha ett enkelt boende, där man sköter sig själv, är Ladis rätt ok. |
|
|||
|
|||
Tack för alla svar. Ska kolla in Blue Bay.
|
|
|||
|
|||
Jag har bott på Ladis 2 ggr när det var nytt och då helt OK. Men har hört att det förlorat mycket pga dåligt underhåll. Men läget är prefekt. Ett av grannhotellet heter Sokrates och ser väldigt fint ut och har fått många bra recensioner och Airtours har det i sitt urval.
Lycka till! |
|
|