Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-18, 23:48
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Men vad skulle diskussionsforumet Kalimera handla om ifall det inte fick handla om "tyckanden om resor". Det är själva grunden för det här stället. Diskussionsforum handlar ju om åsikter.

Den här tråden är inte konstigare än nån annan som varit här under åren. Att beskriva sina dåliga erfarenheter av ett flygbolag är inte sämre än att beskriva sina goda erfarenheter av en taverna på Kreta.
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 14:48
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

OK, no more good intryck från Kreta ....
Vill man läsa in vad som helst så gör med det. Självklart handlar Kalimera om bla. hur vi reser. Men alla åsikter om hur vi tar oss dit eller nån annanstans o med vilket flygbolag är JAG less på . Det var bara det, min åsikt som väl jag får framföra ,eller?
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 15:45
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Själv har jag aldrig åkt med Ryan Air eftersom det helt enkelt aldrig passat våra resor, men vi hade bokat en gång då resan blev inställd pga dödsfall i familjen.
Då fick vi pengarna tillbaks av vårt försäkringsbolag trots att det var omöjligt att avboka resan....
Men om man som vänner till oss kan flyga för ibland 100-200 kr t o r för två som de ibland lyckats med till resmål de velat till så är det väl självklart att man åker om man då är medveten om allt som kan gå fel. t ex att man sitter på flygplatsen och avgången blir inställd och man då får sina kronor tillbaka eller kan välja en annan destination.
Jag tror de allra flesta som nu åker med Ryan Air är medvetna om vad som gäller/inte gäller. Antalet resenärer som de har talar väl sitt tydliga språk!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 16:16
Carina Carina är inte uppkopplad

Jag säger bara, reser inte med Ryan Air!
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 16:37
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
Men alla åsikter om hur vi tar oss dit eller nån annanstans o med vilket flygbolag är JAG less på . Det var bara det, min åsikt som väl jag får framföra ,eller?
Visst får du det, men då får du väl också tåla att andra framför SINA åsikter. Eller också går det att låta bli att läsa sådana trådar... man MÅSTE inte läsa allt som skrivs här.

Själv tycker jag det är intressant att höra både plus och minus för att kunna göra de val som passar mig bäst utan att behöva göra om de misstag andra har gjort...
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 16:45
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Jo då alla får föra fram precis va de vill. O jag vet att man inte måste läsa allt, tack för informationen. Me det är svårt att veta var man i så fall ska sluta läsa, innan det står sånt som "man inte tål"; härligt. Om inte mitt minne helt sviker mig hade denna tråd i början begrepp som "hata Ryan", tänker nu inte lägga mer energi på denna tråd som blivit enbart dränerande.
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 17:37
Ante Ante är inte uppkopplad

Standard Ryanair är bra!

Jag gillar Ryanair!
+ Ofta bra avgångstider när jag rest, slippa nattresorna som ofta blir med charter eller extra övernattning på hotell då flyget med charter går 06.05 istället för 15.05 från Skavsta.

+ Charterflygen är ofta överfyllda med barnfamiljer med massa packning och har upplevt långa inchekningsköer med massa strul och väntetid.

+ Ryanair är snabbt och smidigt sätt att resa och även bra priser!

Har rest med Ryanair 6ggr t/r (både längre o kortare flyg) och allt har fungerat helt klockrent!

Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 17:48
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Jag brukar även kolla Ryanairs priser när jag ska flyga nånstans (dit de flyger).
Hittills har Ryanair aldrig varit billigare totalt än nåt av de "vanliga" reguljära flygbolagen. Det har ofta också varit väldigt dåliga flygtider.

/kimmen

Senast redigerad av kimmen den 2010-11-19 klockan 17:54. Anledning: Missat ord...
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 20:55

Jag förstår inte alls irritationen över tråden som sådan
Jag läser alltid bara de trådar som jag har lust att läsa och denna är rätt kul, dvs att samma flygbolag både kan ÄLSKAS och HATAS till den milda grad är väl häftigt!! Slutsatsen måste väl ändå bli att de som älskar Ryan Air fortsätter att åka med dem och de som ogillar företaget låter bli.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 11:09
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad

Standard Sv: Ryanair är bra!

Citat:
Ursprungligen postat av Ante Visa inlägg
Jag gillar Ryanair!
+ Ofta bra avgångstider när jag rest, slippa nattresorna som ofta blir med charter eller extra övernattning på hotell då flyget med charter går 06.05 istället för 15.05 från Skavsta.

+ Charterflygen är ofta överfyllda med barnfamiljer med massa packning och har upplevt långa inchekningsköer med massa strul och väntetid.

+ Ryanair är snabbt och smidigt sätt att resa och även bra priser!

Har rest med Ryanair 6ggr t/r (både längre o kortare flyg) och allt har fungerat helt klockrent!

Jag instämmer med dig! Vi har rest massor av gånger med Ryanair och varit lika nöjda varje gång. Inte sämre service än andra bolag, snarare tvärtom. Vi har alltid landat i tid och flygbiljetterna har varit otroligt billiga.

Jag tycker det är helt ok att man har åsikter både för och emot ett flygbolag, men många som är negativa i den här tråden har själva aldrig åkt med Ryanair. T ex sägs det att det är omöjligt att nå dem.... märkligt! Jag har ringt och pratat med dem ett par gånger, telefonnummer finns på deras hemsida. Det finns en flik där som heter kontakt. klicka på den så finner man telefonnumret. Visserligen får man prata engelska men väljer man att boka med dem så vet man att det är så det är.

Alla vi som älskar att resa har nytta av att Ryanair finns oavsett om vi väljer att åka med dem eller inte, de bidrar till att andra bolag också tvingas hålla nere sina priser.

Carina
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 11:59
kimmens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av CarinaN Visa inlägg
Alla vi som älskar att resa har nytta av att Ryanair finns oavsett om vi väljer att åka med dem eller inte, de bidrar till att andra bolag också tvingas hålla nere sina priser.
Ja, andra reguljära flygbolag - med bättre flygtider - är många gånger billigare än Ryanair.

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 17:41
Ante Ante är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
OK, no more good intryck från Kreta ....
Vill man läsa in vad som helst så gör med det. Självklart handlar Kalimera om bla. hur vi reser. Men alla åsikter om hur vi tar oss dit eller nån annanstans o med vilket flygbolag är JAG less på . Det var bara det, min åsikt som väl jag får framföra ,eller?
Man måste ej läsa alla trådar
Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 16:01
kifisia kifisia är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7910773

NÅ må det snart være slutt på Ryanair?
Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 13:23
kimmens avatar

I en annan tråd här om Ryanair har lagt in en liten historia...

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 14:06
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Ursprungligen postat av kifisia Visa inlägg
NÅ må det snart være slutt på Ryanair?
Varför skulle det vara slut på bolaget ?
Visst finns det mycket man kan irritera sig på hos Ryan.
Men faktum är att det i ekonomiska termer ett av Europas framgångsrikaste flygbolag.
Svara med citat
Gammal 2011-12-18, 14:47

Jag tror inte alls att Ryan Air går dåligt. Det ÄR slutpriset på biljetten som gäller för många och sen ska man vara medveten om att man ställs utan egentliga rättigheter om något går snett. Jag har full förståelse för alla som flyger med Ryan Air på superbilliga biljetter som man faktiskt KAN hitta.

Själv har jag aldrig lyckats hitta såna de gånger vi har velat åka.

Lissi - som gärna flyger med bolag där man är lite tryggare om det strular till sig
Svara med citat
Gammal 2011-12-29, 08:21
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Har just kommit tillbaka från en julresa från Skavsta till Bergamo med Ryanair. En fantastisk stad som vi inte hade upptäckt om inte Ryanair hade flugit dit, för övrigt. Allt gick 100% perfekt. Bra och korrekt bemötande hela tiden, och den prioriterade påstigningen funkade perfekt. Vi fick åka buss ut till planet på Bergamo, och de hade en särskild prioriterad bussingång där vi släpptes ut först. Planet avgick i tid och kom fram i tid (eller tidigare). Biljetten kostade 280:- tur och retur. Så åk gärna till Bergamo om ni vill ha en härlig lillsemester.
Svara med citat
Gammal 2012-03-28, 20:13
barols barols är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Heja Ryanair som tar mig till Kreta på fredag. Flygit flera gånger med Ryanair, aldrig något problem. Sen gör det inget att jag har 10 minuter med bil till Skavsta -skönt när jag kommer hem
Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 17:27
Agda Agda är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Just hemkommen från Florens.Jag flög med Ryanair från Skavsta till Pisa t&r fungerade perfekt! Det är som att sätta sig på pendeltåget....ingen komfort men det tar mig från A till B, men Ryanair håller nog tiderna bättre än pendeln .
Jag kommer att flyga fler gånger med dem helt klart!
Svara med citat
Gammal 2012-04-21, 18:55
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Även jag nyligen hemkommen från Krakow. Flög för första gången med Ryan air ... Behövde inte använda vare sig silvertape eller "kisspeng". Lite cattle class på hemvägen - fullsatt plan och överfullt baggageutrymme. Trodde aldrig att det skulle gå och få in väskan under sätet framför mig, men det fixade kabinpersonalen.

Även vi kommer att flyga fler gånger med Ryan air - i september till Rhodos/ Tilos.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:58.