Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-11-22, 04:25
Mimmsis Mimmsis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 1
Standard Lite hjälp från er som vet!

Hejsan.
Jag skall ta mig iväg på en resa till Grekland. Jag har tidigare varit på Kreta och i Aten men denna gången söker jag något helt annorlunda.
Jag kommer eventuellt ta med mig min bästa väninna på resan men har även funderingar på ett resa själv.

Jag har försökt göra efterforskningar genom internet men blir ärligt talat lite förvirrad och tänker därför enkelt fråga er som har upplevt mycket av Grekland.

Vad jag önskar med mitt resmål:
- En ganska lugn (inte öde och död) ö, eller i alla fall så gott som utan turister. Välbevarad kultur men människor som är öppna och trevliga mot turister.
- Inget lyxboende utan skulle gärna hyra ett rum eller en billig lägenhet nära havet/med havsutsikt och gärna en liten pool eller jacuzzi.
- Inte alltför krångligt att ta sig dit
- Vacker natur. Gärna grönt och skönt, vackra stränder och fantastiska klippor.

Tipsa mig lite om vart ni skulle åka om era önskningar var dessa.

Tusen tack på förhand!
Mimmi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-11-22, 09:44
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Lite hjälp från er som vet!

Du vil ha vakker natur, bo billig men med havutsikt, pool eller jacuzzi, forholdsvis lett å komme seg dit, fredelig og med få turister. Du beskriver paradis!
Tror muligens du må fire litt på et eller annet krav... Kommer også an på når du skal reise, det er enklere å finne billige bosted utenom høysesongen i juli/august.

Den lille øya Elafonisos, på sørsiden av Peloponnes, er faktisk et lite paradis. Den har har skog og sand, men jeg vet ikke om den har klipper. Den er vakker, meget fredelig, og har få turister. Men det er ikke så enkelt å komme seg dit.

Pelion, en halvøy nord for Athen/ved Volos, er grønn og vakker, fredelig, har fantastiske klippestrender på vestsiden og lite (utenlandske) turister - særlig på vestsiden. (Østsiden har sandstrender og trekker til seg mye folk.)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-11-22, 18:07
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 546
Standard Sv: Lite hjälp från er som vet!

Citat:
Ursprungligen postat av Mimmsis Visa inlägg
Inte alltför krångligt att ta sig dit
Hade du tänkt åka charter eller på egen hand? Kan du tänka dig att åka båt?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-11-23, 09:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Lite hjälp från er som vet!

Om det ska vara få turister kan ni inte välja charter utan bör resa på egen hand. Kanske någon ort på Lesbos kan vara ett alternativ. Ön är grön, befolkningen trevlig och där finns orter med få turister.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT