Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Yannas hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-23, 23:30
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Vardag i Rethymno

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg

Medans du väntar på rapporter härifrån kan du kanske fundera på lämpligt namn till katten jag tagit hand om. Inget namn duger visst åt den lilla damen. Hon liksom glor på mig o tycks undra vad jag pratar om eller så skakar hon på huvet..

--------------------------------------------

Ha de gott du med...inomhus antar jag..

Brorsan döpte du ju till Ouzo och det tycker jag var häftigt, så vad kan passa bättre än att syrran då får heta Retsina. Det är mitt förslag. Du ska se att hon bergis kommer att gilla det.

--------------------------------------------

"... inomhus antar jag.." Jo här i Skåne har vi kunnat avnjuta regn non stop de senaste två dygnen, så det har varit mestadels inomhus som gällt. Och det lär förmodligen fortsätta att gälla för nu har vi snöslask på väg in. Och som vanligt kommer halkan som en total överraskning så här års, så många som valt utomhus i bil har hamnat i gropen.

Hälsa så gott till lilla Retsina från gudfar här uppe i kalla Norden.
Mats
Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 20:19
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Brorsan döpte du ju till Ouzo och det tycker jag var häftigt, så vad kan passa bättre än att syrran då får heta Retsina.
Mats, jag har redan sagt att det inte blir fler spritnamn på katter här Grekerna tittar så konstigt på en när man skriker Ouzo...tror dom glor lika mycket om jag skriker Retsina med...fast i bästa fall kommer kanske handlarn med en pava ...är ju bara 10 meter till affär'n!

Yanna
Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 23:44
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Mats, jag har redan sagt att det inte blir fler spritnamn på katter här Grekerna tittar så konstigt på en när man skriker Ouzo...tror dom glor lika mycket om jag skriker Retsina med...fast i bästa fall kommer kanske handlarn med en pava ...är ju bara 10 meter till affär'n!

Yanna
........... eller så kommer grannarna och tror att det är fest på gång.

Mats
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:08.