![]() |
|
|||
|
|||
![]()
TV är ju ett alternativ. Jag har just gjort en ny sökning
av kanalerna jag har tillgängligt på rummet och bl.a. detta kan jag välja mellan: 18 Star Sport 19 Ten Sport 20 ESPN 27 National Geographic Adventure 28 National Geographic 29 Animal Planet 30 Discovery Channel 36 Star Movies 38 HBO 39 Star World 40 AXN 41 CNN 42 Filmmax 44 BBC World 46 FOX Extra 49 Express 24/7 (rätt bra engelskspråkig pakistansk nyhetskanal) 70 Starlite Utöver detta är det givetvis mängder med kanaler på urdu. Dessa hoppar jag över. Tidigare hade vi även Al Jazeera. Al Jazeera saknar jag. Det är ju en motvikt till den västliga och ibland rent konservativa vinklingen av nyheter på engelska/amerikanska på det globala satellitutbudet. Har hittills denna vecka endast orkat med nyheter (BBC World) till frukosten. På de sena kvällarna har det varit middag, lite mailande och surfande och sedan bums i säng. Senast var jag här i början av september. Då var det fortfarande rätt varmt dygnet runt. Nu är det 7-8 grader morron och kväll, och ganska rått då, och ca 20 grader och behagligt mitt på dagen. Ingen snö whatsoever i sikte!!! Infrastrukturen (internet) är upp och ner och det är jobbigt när man jobbar långt hemifrån och behöver koppla upp sig mot projektareor. Just nu är det nere så detta skriver jag in i en textfil. Pakistan ligger 4 timmar före Sverige så tidsfönstret när man pratar i telefon med S. är hyggligt stort varje dag. Vill man ha en reaktion/svar gäller det att maila frågan före middagen (20 lokal tid, 16 svensk tid) så kanske man har ett svar till morgonen nästa dag. Efter långa dagar denna vecka en helg med sovmorgnar ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hänger med Usama o grabbarna i nån grotta? Chillar lite?
![]() |
![]() |
|
|