![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla Kalimera-vänner som residerar på diverse håll i Grekland. Har ju fått ta del av blandade rapporter om det Grekiska vintervädret hos er. Ömsom morgonkaffe på terrassen, och ömsom hårda vindar och fuktigt och råkallt.
Vill bara skicka en hälsning och tala om att här i Skåne är klockan nu 23.25 och termometern visar på - 20,4 grader. DET ÄR RUSKIGT KALLT FÖR ATT VARA SKÅNE!!!!!!!!!! Nu går jag och lägger mig, drar ett varmt täcke över mig och hoppas drömma om morgonkaffet på terrassen nere hos er i Grekland. Ha det gott. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är ju till och med kallare än här hos oss uppe i Norrbotten.Just nu
-20,2 massor av vit fluffig nysnö månsken,det är vackert,levande vackert som en vän från Värmland säger när något är jättevackert.Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Rena tropikerna, 28,8 just nu och på väg ner... kanske skulle spendera tiden i pannrummet istället för vid datorn.
Arvika i västra Värmland är det det gäller då. |
|
|||
|
|||
![]()
Mannen i huset fick spendera delar av natten i pannrummet då pannan la av. Ingen höjdare när det är minus 25 ute.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker faktiskt ärligt synd om er i kylan. Nån vecka går väl an, eller i återkommande omgångar med mildare väder emellan. Jag förstår av rapporter från olika håll att det inte är roligt längre. Julhälsning occh jag önskar att ni alla snart får så där minus fem och sol i stället!
|
|
||||
|
||||
![]()
Problemet är väl att alla kommunikationer inte fungerar så bra. Visst har vi kallt här i norr men inte mer än normalt. Gissningsvis runt 15 grader idag och vindstilla med klar himmel. Helt ok och inget den som klär sig ordentligt lider av. Väldigt vackert.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Är i Stockholm för tillfället. Vi hade 20.5 grader kallt i natt!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tycker det är skönt att det äntligen blev en riktig vinter, fast det gapar lite väl tomt i vedskjulet så går det nog bra. Hellre riktigt kallt än slask. Kommunikationerna fungerar precis som vanligt här ute på landet, bara man har ett fräscht batteri och motorvärmaren i
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
- 23,8 när jag körde till jobbet imorse...nästan så näsan frös igen när man skulle hämta tidningen
![]() Ta det lugnt i trafiken ! //Maggan |
|
||||
|
||||
![]()
Idag har vi solsken och lika vackert här som det är i Chania idag.
OK, 40 graders skillnad på temperaturen ![]() Snön är otroligt vacker och vi har värme inomhus, täta hus, en brasa som brinner. Det går ingen nöd på oss, mycket värre är det för de som sitter på olika flygplatser runt omkring i Europa på 4:e dygnet eller så, dem tycker jag verkligen synd om. Hoppas snart att de kommer väl hem! Imorgon sätter jultrafiken in och då väntas mer snö, ta det lugnt i trafiken ni som måste ut och köra! |
![]() |
|
|