Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-06, 10:28
Dippeduttan Dippeduttan är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard Hotelltips mottages tacksamt!

Spanar in apollos resor till Karphatos 2011 och de har alldeles för många hotell att välja på för att det ska vara enkelt, hoppas därför på hjälp härifrån. Vill bo i Pigadia. Har ni tips på något bra hotell så dela gärna med er, och väldigt gärna också om ni tvärtom har dåliga erfarenher så jag eventuellt kan utesluta några. Uteslutet är hotell i livliga delar av stan. Har läst runt lite här på forumt redan men tänkte göra det enkelt för mig och få svaren serverade Tack på förhand!
Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 19:20
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Hotelltips mottages tacksamt!

Hej!

Vi bodde på hotell Atlantis när vi var i Pigadeia sommaren 2008. Visserligen bokade vi på egen hand men Apollo hade/har hotellet i sitt utbud. Vi tyckte att det var ett bra och fräscht hotell där det för visso ingick lite mer i frukosten för oss som bokat privat än för charterresenärerna. (antagligen för att vi betalade mer) Ett plus för poolen trots att den låg mot en bakgård, där var det lugnt och stilla!
Hotellet låg bra till i förhållande till "hamnpromenaden", restauranger och affärer. Enda nackdelen var att man fick promenera en bit ( i och för sig bara 10-15 minuter) för att komma ut på stranden, dvs den bättre delen av stranden. Utsikten vill jag minnas var fantastisk då vi hade rum med balkong mot havet. Minus för vattnet som de så snällt ställt in till oss på rummet och som vi var dumma nog att tro de bjöd på. 5€ blev notan som man visserligen kan leva med att betala men vem vill göra det när det kostar 1.30 i butiken...

Lycka till i letandet av hotell

ps tror ingen del av Pigadeia är direkt livlig, är en mycket liten men otroligt trevlig och mysig stad. Sen får man leva med att greker kör bil och moppe lite här och där och på alla möjliga tider vilket möjligtvis kan störa lite...
Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 22:16
karinafps avatar
karinafp karinafp är uppkopplad nu

Reg.datum: feb 2005

Det "livligaste" stället i Pigadia nattetid är hörnet av hamnpromenaden där klubbarna Enigma och Liquid ligger vägg i vägg och delvis utan tak. Visserligen måste de dämpa musiken klockan ett, men bor man på Manos Plaza i något av rummen på den sidan, hör man den ändå, hela natten. Annars är det, som litentuva säger, ganska lugnt.
Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 07:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Redan när jag var där för ett antal år sedan fanns det gator och delar av staden som var alldels för livliga för min smak och vad jag förväntar mig på en semester men jag gillar rofyllda platser med så lite bilar som möjligt. Fanns ockå en del småskräniga barer och trista inkastare men det var augusti månad. Speciellt de två första veckorna var ganska livliga sen blev det lite lugnare den sista veckan. Säkert viss skillnad om ni reser i lågsäsong. Många grekamerikaner besöker sin barndomsö under sommaren och flera charterarrangörer har utbud på orten.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 09:21
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Kan varmt rekommendera Hotel Parasol i Pigadia. Var där två underbara veckor sommaren 2009. Hotellet är fräscht, har ett mysigt poolområde och dessutom en restaurang som frestar gommen med sin utmärkta mat. Om man någon kväll känner sig för trött för att bege sig ut i byn så behöver man inte oroa sig för att man inte ska få ett gott mål mat eller en god drink, för båda serveras här. Jag fick också mycket positiva intryck av personalen som var där förra året. Trevliga, glada och måna om att ge bra service till sina gäster. Hotellet ligger inte mitt i byn men det är definitivt gångavstånd dit och dessutom nära till stranden (om man nu inte orkar ta sig till Achata, Apella eller Kyra Panagia dvs).
Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 09:39
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Glömde säga att vi bodde på Sunrise som var trevligt med fin havsutsikt från rummen. Lugna omgivningar. Hotellet lär ha renoverats de sista åren.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 15:22
lomba lomba är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Jeg anbefaler også varmt Sunrise, men dette er vel et Ving-hotell? Hvis du skla dra med Apollo, er Astron Princess et bra alternativ. Det ligger i utkanten av byen, og veldig nær stranda.
Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 18:06
på2hjul på2hjul är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Hej
För oss finns bara ett alternativ: Sound of the sea!!
Supercharmigt, underbar personal med otrolig servicekänsla,stor rejäla rum. fantastisk utsikt,lagom stort, saltvattenpool, mycket god mat i snackbaren, härliga gäster som ofta återkommer år efter år och väldigt tyst och lugnt!!
Vi njöt hejdlöst våra två veckor i september.
Den enda nackdelen/fördelen är att det ligger alldeles ovanför Pigadia, så: en backe upp och en backe ner oavsett vilket håll man ska åt. I vårt fall var det bara bra med tanke på all god mat och dryck man intar under dag/kväll!! Annars hade vi nog rullat fram när vi kom hem.
Hoppas att ni får en härlig vistelse, vi återvänder om två år
P.S Kolla gärna Zoover och Tripadvisor för fler recensioner. D.S
Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 19:16
Maestro Maestro är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Hej,

Först vill jag säga att när vi var på Karpathos för en månad sedan tittade vi förbi Sound of the sea för att undersöka ev. framtida ställen att bo på och det verkade väldigt bra där. Även om vi inte var gäster där var personalen mycket tillmötesgående och det var en "bra" stämning där, svårt att förklara. Inte så långt ifrån hamnen heller.
Poolen såg lite tråkigt ut, inte så mysigt omkring. Dessutom var det en saltvattenspool, som jag inte är så mycket för, men det kan vara olika.

Själva bodde vi på Journey's end på andra sidan Pigadia, ca 200 m upp ifrån stranden. Om man skall gå från det hotellet till hamnen där alla restauranger ligger så är det ganska lång. Men det finns bra matställen i närheten där också och alltså inte långt ner till standen.

Plus med Journeys end var: en Fantastisk pool och mysigt poolområde, sötvattenspool, fina hus man bodde i (lägenhetshotell) och ombonat område, fina välstädade rum, lugnt område, inte så stort hotell så det var t.ex gott om plats i och vid poolen där vi ofta var helt ensamma.

Minus: Hotellreceptionen var bara öppen under förmiddagarna.

Många har skrivit om damen som har hand om hotellet. Visst gav hon ett bestämt uttryck och var väl inte så serviceminded, men vi hade inte ont av det och hon hjälpte bra till med allt som behövdes.

Lycka till i valet av boende!

/Mikael
Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 13:22
Neta Neta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Hej! Vi åkte med Airtours i september i år och bodde då på Hotell Kalimera. Ett litet hotell med bara 6 lägenheter. Alla med fantastisk havsutsikt, bara 50 m till stranden och ca 300 m till centrum. Det är ett enkelt hotell men fräscht och fint. Ingen pool men det ligger en poolbar ca 50 m bort som alla får nyttja, och som är jättefin. Hälsningar Neta
Svara med citat
Gammal 2010-11-11, 11:52
Dippeduttan Dippeduttan är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008
Standard Tack!!

Nu spanas det för fullt, tack för era tips!

Neta, hotell Kalimera ser fint ut men saknar luftkonditionering, hur upplevde ni det? Vi bodde på ett hotell utan på Skiathos i somras och det var hemskt. Vi hyrde en fläkt men den gjorde varken från eller till, och balkongen kunde man inte ha öppet pga alla mygg.

/Camilla
Svara med citat
Gammal 2010-11-14, 17:16
Neta Neta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Hej igen! Vi saknade inte luftkonditionering. Vi åkte i september och hade mellan 28- 30 grader, men det kändes aldrig för varmt på hotellet. Det ligger ju precis vid havet så det fläktade skönt när balkongdörren stod öppen och mygg kände vi aldrig av. Hotellet låg också så himla bra till, nära stan men utan att man blev störd av trafik och nattliv. /Agneta
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 13:47
Lotta Es avatar
Lotta E Lotta E är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Zephyros Village valde vi i Pigadia.
Hoppas och tror att det är ett fint och bra hotell? Någon som bott där?
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 15:26
karinafps avatar
karinafp karinafp är uppkopplad nu

Zephyros är ett trevligt hotell. Ni kommer att trivas, både med hotellet, läget och ägarparet.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
Gammal 2010-11-19, 20:19
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lotta E Visa inlägg
Zephyros Village valde vi i Pigadia.
Hoppas och tror att det är ett fint och bra hotell? Någon som bott där?
..jo, jag har bott(och jobbat) där flera gånger och det ligger trevligt till som enda hotell på en liten(numera asfalterad) tvärgata ner mot stranden.Tämligen nytt, har för mej att kommande säsong blir den åttonde, och med 20 lägenheter i varierande storlek. Hemsida < www.zephyrosvillage.gr >
Mikke
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 16:19
seaside seaside är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Hejsan.
Har varit mycket nöjda med Blue Bay. Bra pris , hyfsad frukost, ca. 20 min in till Pigadia och Motocarpathos (att hyra bil, scoter) nästan vägg i vägg.
Havet in på knutarna, bra om man vill ta ett kvälls- eller morgondopp. Flera resturanger i närheten. Något små rum men där sover man bara. Bor man några våningar upp så fläktar det mycket så ingen ac behövs.

Seaside
Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 10:48
Lotta Es avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
..jo, jag har bott(och jobbat) där flera gånger och det ligger trevligt till som enda hotell på en liten(numera asfalterad) tvärgata ner mot stranden.Tämligen nytt, har för mej att kommande säsong blir den åttonde, och med 20 lägenheter i varierande storlek. Hemsida < www.zephyrosvillage.gr >
Mikke

Tack! för info
Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 10:48
Lotta Es avatar

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Zephyros är ett trevligt hotell. Ni kommer att trivas, både med hotellet, läget och ägarparet.

Karin
som alltid längtar ner
Tack, alltid kul att höra att det är ett fint hotell.
Längtar alltid till Grekland
Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 19:07
Desires Desires är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Hej!
Har precis på min reseblogg fått in en lång och fin reseberättelse om Karpathos. Mina vänner bodde där på ett hotell som heter Journey's End. De tyckte att detta hotell var ett väldigt mysigt litet lägenhetshotell med 19 lägenheter, familjärt med en go och glad grekiska som var väldigt serviceminded. Mina vänner hade där en mycket stor lägenhet med balkong/terass. Det låg ca en halvtimmes promenad från Pigadia vilket de tyckte var utmärkt, för då fick de en promenad också! http://www.desires.se/#post111
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:33.