|
|||
|
|||
Hjälp med öar
Vi har varit på en ö-luffning och tyckte det var helt suveränt så nu planerar vi en ny resa men har lite svårt att bestämma vilka öar vi ska besöka.
Förra resan besökte vi Santorini (där vi utgick ifrån), Naxos, Koufonissi och Amorgos och det var en perfekt blandning av lugn och liv och underbara stränder. Ett stort plus att det inte var så långa båtresor, då jag lätt blir sjösjuk. Är tacksam för tips på vilka öar vi skulle kunna besöka där vi får en liknande blandning. God Jul på er allihopa! |
|
||||
|
||||
Sv: Hjälp med öar
Det var ett bra val ni gjorde på er första luff!
Andra öar som hänger bra ihop och ändå ger en bra variation tycker jag är Skiathos, Skopelos och Alonissos eller Sifnos, Serifos och Milos. Flyger man till Samos kan man ju kombinera med Patmos, Lipsi och Fourni eller Ikaria (evt. med besök på lilla Marathi, Arki, Agathonissi). Mellan öarna i Sporaderna (de tre första öarna) är det i varje fall inte stora avstånd. |
|
|||
|
|||
Man kan ju också ta Saroniska öarna, (Egina, Poros, Agistri, Hydra, Spetses )
Då KAN man ju kombinera med t ex Peloponessos. Många vill ju långt ut i egeiska havet men vill man inte lägga så mycket tid på båtresor så är denna ögrupp ett annat bra val. Ett tips är ju att hålla sig inom samma ögrupp. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Skiathos, Skopelos Alonissos. Ni flyger till Skiathos. Andros, Tinos, Syros. Ni flyger till Aten, och åker båt från Rafina. Samos, Fourni, Ikaria. Ni flyger till Samos. Ios, Paros, Antiparos. Ni flyger till Santorini, eller Aten. Serifos, Sifnos, Milos. Ni flyger till Santorini eller Aten. Det finns fler bra rutter. |
|
|||
|
|||
Tack för era tips! Skiathos, Skopelos och Alonissos har jag fastnat för vid första anblicken. Ska titta närmare på dem.
|
|
||||
|
||||
Klokt val, det är en perfekt kombination!
|
|
|