Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-22, 08:18
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Dags att summera 2010

I år blev det "bara" 14 veckor på Kreta. 10 veckor från mitten av januari-slutet av mars med delat boende med en Kalimerabekant i Chania och fyra veckor hos Yvonne (som jag naturligtvis också hittat via Kalimera) i Rethymno. Några nya bekantskaper blev det också, Janne o Camilla, Ingegerd, Lugna gatan och Bopia, kul att träffa er!
För 2011 önskar jag mig ännu fler veckor på Kreta och att jag träffar ännu fler trevliga människor från Kalimera.
God Jul på er allihop både nya och gamla vänner!
Gunilla (som inte har en endaste Kretaresa inbokad än)
Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 10:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Dags att summera 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Några nya bekantskaper blev det också, Janne o Camilla, Ingegerd, Lugna gatan och Bopia, kul att träffa er!
Tack detsamma!
Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 15:06
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

2010 har varit ett fantastiskt år för mig - ett drömår - mitt första passionsår...ja ni vet ju!

Tänk, förra året vid den här tiden visste jag inte att jag skulle ha bott på Kreta i nästan 7 månader om ett år och det är också exakt ett år sedan Gunilla o jag lärde känna varandra genom Kalimera.

Ja, Gunilla, det är fantastiskt många trevliga människor man lärt känna under det här året och de flesta är kalimerianer!
Önskar en GOD JUL och säger tusen tack till alla goa vänner som varit och hälsat på mig här på Kreta och som jag hoppas kommer och hälsar på mig fler gånger!

Gunilla, jag tror det blir Kreta även 2011 för dig!

Yanna - passionär
Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 16:02
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Min första passionärsår har också varit väldigt annorlunda vad gäller Greklandsresandet Det har blivit 6 veckor i stället för dom HÖGST 2 som gällde förut
Första riktig öluff under 3 veckor med några nya öar och sedan "planeringsresa" till Karpathos en vecka i Augusti och nu sist 2 veckors olivplockningsresa dit i november
Kan inte klaga

Riitta
Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 16:07
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

För mig blev det ingen Greklandsresa i år utan istället har jag gjort två fantastiska resor till Thailand. Den första i februari och den andra nu i december. Drömmen vore att som pensionär, dit det är ett antal kvar, få tillbringa 2-3 vintermånader i Thailand, sommaren i Sverige och att par-tre vår eller höstveckor i Grekland.

Eva
Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 17:00
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
För mig blev det ingen Greklandsresa i år utan istället har jag gjort två fantastiska resor till Thailand. Den första i februari och den andra nu i december. Drömmen vore att som pensionär, dit det är ett antal kvar, få tillbringa 2-3 vintermånader i Thailand, sommaren i Sverige och att par-tre vår eller höstveckor i Grekland.

Eva
Hoppas det blir en fin greklandsresa 2011 istället!
Som nybliven pensionär ser planeringen fin ut för 2011. Vi åker till Kreta i maj, 3 veckor och barn och barnbarn ansluter de två sista. Sen blir det stugan vid Höga Kusten resten av sommaren. I början av september åker vi till ? (inte planerat) företrädesvis i Grekland.

God Jul och Gott Nytt År!

Lena
Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 22:14
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Jobbet gör tyvärr att vi inte har möjlighet till några långsemestrar utan det får bli en vecka i stöten...

I år blev det Puerto de la Cruz (Teneriffa) i januari, Parga i juni, Budapest juli, Milano weekend i november. Tyvärr blir det ingen vinterresa till värmen i vinter så det har jag redan kompenserat med att boka en weekend till Budapest i februari och 9 dagar till Mykonos i juni. Det finns även plats för en weekendresa på vårkanten. Klurar på om det blir London, Berlin, Valencia eller Prag?

God Jul
Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 06:53
bocina bocina är inte uppkopplad

Tack vare tillgång till Internet och uppkoppling mot mitt arbete så har jag kunnat få ihop 8 veckor i år! Långt kvar till hustruns ca 15 veckor dock, men jag jobbar på det
2011 ser bra ut också. Hoppas kunna få ihop 7-8 veckor även då

Julhälsningar från Plakias med växlande molnighet och just nu 16 gr.

BoCina
Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 10:21
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av bocina Visa inlägg
Vi har också 16 gr - fast åt andra hållet.
Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 13:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av bocina Visa inlägg

BoCina
Ja Grekland är vänligt! I går hade vi i Kalmar -23 på dagen.....och idag har Tinos sol och + 19!
DÄR skulle man firat jul......

För mig blev det tre ggr en vecka i Grekland i år. Parga, Tinos och Patmos/Samos

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 11:54
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Under 2010 blev det Prag i maj, Kalymnos, Kos, Leros och Patmos i juni, Krym (Ukraina) ock Kefalonia i juli och sist i december var jag på en rundresa i mellersta och i norra Thailand med tredagars vistelse i Jomtien nära Pattaya i Thailand.

Under 2009 blev det en rundresa i Kina i maj, en rundresa till Litauen, Lettland, Estland och till Sankt Pettersburg med omgivningar i början av juli, Lesvos i juli, Parga, Lesvos och Ithaka i augusti, Çesme och Chios i september och en rundresa i Indien i november.

Enigma
Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 12:10
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
Under 2010 blev det Prag i maj, Kalymnos, Kos, Leros och Patmos i juni, Krym (Ukraina) ock Kefalonia i juli och sist i december var jag på en rundresa i mellersta och i norra Thailand med tredagars vistelse i Jomtien nära Pattaya i Thailand.

Under 2009 blev det en rundresa i Kina i maj, en rundresa till Litauen, Lettland, Estland och till Sankt Pettersburg med omgivningar i början av juli, Lesvos i juli, Parga, Lesvos och Ithaka i augusti, Çesme och Chios i september och en rundresa i Indien i november.

Enigma
OJ!!!!!!
Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 13:00
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
OJ!!!!!!
Men vad är mina resor i jämförelse med Victorias jorden rundresa genom Bora Bora, Tahiti och hela Amerika, med några av kalimerianes resor till Ekwador och Guadelupe, till Australien och till New Zeeland, till Sydafrika och andra länder i Afrika med Röda Bussarna, till flera veckors eller flera månaders vistelse i Thailand eller i Grekland?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.